امروز شرکت سامسونگ، با معرفی گوشی گلکسی کوانتوم 5 که مدلی تغییر یافته از گوشی گلکسی A55 معروف است، همه را غافلگیر کرد.

گلکسی کوانتوم 5 یک گوشی با امکانات امنیتی فوق پیشرفته است که به صورت انحصاری برای بازار کره جنوبی در نظر گرفته شده است. سامسونگ در راستای همکاری با شرکت‌های SK Telecom و ID Quantique گوشی جدید خود را با یک تراشه با قابلیت رمزنگاری کوانتومی مجهز کرده تا از این طریق، قابلیت‌های امنیتی دستگاه را افزایش دهد و آن را به بهترین ابزار برای جستجوهای اینترنتی تبدیل کند.

در رویداد معرفی گوشی گلکسی کوانتوم 5 مشخص شد که این دستگاه از تراشه Quantum Random Number Generator ساخته شرکت ID Quantique استفاده می‌کند که با استفاده از علم فیزیک کوانتوم، اعدادی کاملاً تصادفی تولید می‌کند. بر خلاف سایر تراشه‌ها که اعداد تصادفی‌شان از نوعی الگو پیروی کرده و در نهایت قابل شکستن بود، اعداد تولید شده توسط این تراشه جدید به معنای واقعی کلمه تصادفی و غیرقابل شکستن است. از این اعداد برای رمزنگاری و قفل‌گشایی داده‌های حساسی چون اثرانگشت کاربر، رمز عبورهای وی و… استفاده می‌شود. تنها تغییر گوشی جدید سامسونگ، اضافه شدن این تراشه بوده و به غیر از آن، از تمامی جوانب با یک گلکسی A55 روبرو هستید.

گوشی گلکسی کوانتوم 5

گوشی گلکسی کوانتوم 5 از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی Super AMOLED با رزولوشن FHD+ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز به بازار عرضه شده است. تراشه اصلی آن، Exynos 1480 بوده و 8 گیگابایت حافظه رم به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی به کاربر ارائه می‌دهد. قابل ذکر است که این دستگاه با سیستم عامل اندروید 14 نیز عرضه شده است. همانطور که ذکر شد، تنها قطعه‌ای که به این دستگاه اضافه شده و آن را حائز اهمیت کرده است، تراشه امنیتی Quantum Random Number Generator خواهد بود.

در پشت این گوشی، سامسونگ از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی استفاده کرده است. در قسمت جلو و برای تصاویر و ویدئوهای سلفی نیز از یک دوربین 32 مگاپیکسلی استفاده شده است. این گوشی با یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی عرضه شده که می‌توان آن را با شارژر حداکثر 25 واتی شارژ کرد.

در راستای معرفی گوشی گلکسی کوانتوم 5 قیمت آن نیز مشخص شد. این دستگاه امنیتی را می‌توانید با تنها 465 دلار و در سه رنگ آبی یخی، یاسی و Navy خریداری کنید و از امنیتی‌ترین محصول سامسونگ که تجربه‌ای ویژه تقدیمتان می‌کند، لذت ببرید.