با توجه به دریافت گواهینامه‌های TKDN و NBTC، عرضه سامسونگ گلکسی M14 نزدیک است. انتظار می‌رود سامسونگ در ماه آینده چندین گوشی هوشمند میان رده جدید را روانه بازار کند. یکی از این دستگاه‌ها که شایعه عرضه‌اش مدت‌ها است که به گوش می‌رسد، گلکسی M14 است. این گوشی احتمالا از یک تراشه Exynos 1330 استفاده می‌کند. گلکسی M14 به تازگی توانسته از موسسه‌های TKDN و NBTC گواهینامه رسمی دریافت کند. این موضوع خبر از قریب‌الوقوع بودن تاریخ عرضه این گوشی می‌دهد. در ادامه به جزئیات بیشتری می‌پردازیم.

گلکسی M14 با شماره مدل SM-M146B از موسسه‌های NBTC تایلند و TKDN اندونزی گواهینامه دریافت کرده است. دریافت این گواهینامه‌ها نشان دهنده انطباق کامل دستگاه با استانداردهای ایمنی و معیار‌های کیفی مورد نظر این موسسه‌ها است. گرچه هیچ‌کدام از این گواهینامه‌ها هیچ گونه اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی این گوشی ارائه نداده‌اند، اما دریافت برگ سبز از آن‌ها نشان دهنده نزدیک بودن زمان عرضه گلکسی M14 است.

ماه گذشته، گزارشی منتشر شد که جزئیاتی از تصاویر گوشی مورد انتظار گلکسی M14 را نمایان می‌کرد. طبق اطلاعات درج شده در آن گزارش، انتظار می‌رود M14 در رنگ‌های آبی تیره، آبی و نقره‌ای وارد بازار شود. این گوشی احتمالا از طراحی معمولی، با ناچ قطره‌ای و حاشیه‌های بزرگ در اطراف صفحه‌نمایش بهره خواهد برد. در قاب پشتی دستگاه هم به احتمال زیاد سه ماژول دوربین همراه با یک فلاش LED قرار دارد.

فهرست‌های درج شده در بنچمارک Geekbench نیز نشان می‌دهند که گلکسی M14 دارای تراشه Exynos 1330 و 4 گیگابایت رم خواهد بود و با رابط کاربری One UI 5.0 مبتنی بر اندروید 13 روانه بازار خواهد شد. علاوه بر این، اطلاعاتی که توسط موسسه صدور گواهینامه FCC منتشر شده، حاکی از آن است که گلکسی M14 از سرعت شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی ممکن است از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هم برخوردار باشد.

البته این امکان وجود دارد که گلکسی M14 در واقع نسخه تغییر نام داده یا اندکی ارتقا یافته از گلکسی A14 باشد. A14 دارای یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی PLS LCD با رزولوشن Full HD+ و نرخ به‌روز‌رسانی 90 هرتز است و از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد.

خبر مرتبط: انتشار نتایج بنچمارک گلکسی A14 5G و M14 5G و گواهی FCC