رویداد مورد انتظار Galaxy Unpacked برای تاریخ 10 جولای 2024 برنامه‌ریزی شده است که انتظار می‌رود در آن نسل بعدی گوشی‌های تاشو منتشر شود. حال قبل از آن، امتیاز گلکسی زد فولد 6 در گیک‌بنچ لو رفت.

طبق گفته‌ها، در رویداد Galaxy Unpacked باید شاهد انتشار گلکسی زد فولد 6، گلکسی زد فلیپ 6، گلکسی واچ 7 و حتی گلکسی بادزهای نسل جدید نیز باشیم. امروز کاربران کنجکاو، توانستند نسخه آمریکایی گلکسی زد فولد 6 را در بنچمارک گیک‌بنچ با شماره مدل SM-F956U1 پیدا کنند. امتیاز گلکسی زد فولد 6 در بخش تک هسته‌ای برابر با 2257 و در بخش چند هسته‌ای برابر با 6903 است. این نسخه آنلاک شده بوده و می‌تواند از هر سرویس دهنده‌ای خدمات دریافت کند. پیش از این، مشخصات دستگاهی با شماره مدل SM-F956U لو رفت که آن نسخه‌ای قفل شده بود.

جزئیات و مشخصات این گوشی تاشوی جدید سامسونگ نیز منتشر شده و بر اساس این اطلاعات، دستگاه مذکور از تراشه Snapdragon 8 Gen 3 استفاده می‌کند، حافظه رم 12 گیگابایتی دارد و با اندروید 14 نیز عرضه خواهد شد. به جز امتیاز گلکسی زد فولد 6، اطلاعات بیشتری از این دستگاه را نمی‌توان از گزارش گیک‌بنچ دریافت کرد اما خوشبختانه چندی پیش اطلاعاتی از این دستگاه لو رفت که شامل جزئیات بسیار مهمی از ویژگی‌های آن بود.

Samsung Galaxy Z Fold 6 مشخصات

گوشی گلکسی زد فولد 6 از صفحه نمایش 7.6 اینچی داخلی و 6.3 اینچی خارجی از جنس Dynamic AMOLED 2X بهره برده و هر دوی آنان نیز با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی عرضه می‌شوند. رزولوشن صفحه نمایش داخلی برابر با 2160×1856 و رزولوشن صفحه نمایش خارجی برابر با 2376×968 خواهد بود. قسمت خارجی دستگاه یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی داشته و از طرف دیگر، قسمت داخلی آن نیز دوربینی 4 مگاپیکسلی دارد.

در اطلاعات منتشر شده از گیک‌بنچ به طور دقیق نمی‌دانیم که تراشه استفاده شده از این دستگاه چیست اما با توجه به سرعت پردازنده 3.39 گیگاهرتزی می‌توان مطمئن بود که چیزی جز Snapdragon 8 Gen 3 نخواهد بود. رم این دستگاه 12 گیگابایت بوده و از حافظه 256 گیگابایتی نیز بهره می‌برد. باتری آن 4400 میلی‌آمپرساعت بوده و شارژر مناسبش نیز 25 واتی خواهد بود که تا حدودی می‌تواند شارژی سریع را به کاربران تقدیم کند.

در زمینه دوربین، گلکسی زد فولد 6 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS بهره برده که توانایی فیلم‌برداری 8K را نیز دارد. علاوه بر آن، یک دوربین 12 مگاپیکلسی اولترا واید و یک دوربین 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم سه برابری نیز در این دستگاه لحاظ شده‌اند. از لحاظ اتصالات، این دستگاه یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type-C، وای فای 6، بلوتوث 5.3، NFC، UWB و شبکه 5G دارد.

به تازگی لیکری مطرح به نام Ice Universe نیز اعلام کرد که سامسونگ در حال کار بر روی یک گوشی تاشوی جدید با نام گلکسی زد فولد 6 اسلیم است که وزن کمتری داشته و برخلاف نسخه اصلی خود، فاقد قلم S-Pen است. به گفته این لیکر، گوشی مذکور احتمال دارد در ماه اکتبر عرضه شود اما مشخص نیست که در بازارهای جهانی نیز شاهد آن باشیم.