سامسونگ، غول فناوری کره‌جنوبی، درحال توسعه گوشی‌های هوشمند هوش مصنوعی محور است.

سامسونگ اوایل امسال اولین گوشی‌های هوشمند مجهزبه هوش مصنوعی‌اش یعنی گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا را معرفی کرد. سپس برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی برای گوشی‌های رده بالای قدیمی‌تر عرضه شد. اکنون، رئیس این شرکت ادعا می‌کند که سامسونگ درحال کار بر روی گوشی‌های هوشمند محور هوش مصنوعی است که ممکن است از نظر ظاهری کاملاً متفاوت با گوشی‌های هوشمند معمولی باشند.

در گفت‌وگو با Australian Financial Review، رئیس بخش موبایل سامسونگ، TM Roh گفت که گوشی‌های هوشمند هوش مصنوعی محور سامسونگ ممکن است کاملاً متفاوت از گوشی‌های فعلی سامسونگ باشند. همچنین او اذعان کرد که بخش عمده تحقیق و توسعه شرکت اکنون بر روی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی متمرکز است.

Galaxy AI

اگرچه TM Roh جزئیات دقیقی درباره تفاوت‌ این گوشی‌ها ارائه نداد، اما اشاره کرد که این دستگاه‌ها ممکن است قابلیت‌حمل بیشتری داشته باشند. ممکن است شکل مستطیلی برای گوشی‌ها در آینده ضروری نباشد و شاهد گوشی‌هایی با صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر، تاشو و سنسورهای بیشتر باشیم. علاوه‌بر گوشی‌ها و تبلت‌ها، سامسونگ برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی را به دستگاه‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم نیز آورده است. بنابراین، ممکن است در آینده نیازی به گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ نباشد، زیرا لوازم جانبی می‌توانند بسیاری از کارها را انجام دهند.

ما تاکنون دستگاه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی کاملاً متفاوتی مانند Humane AI Pin و Rabbit R1 را دیده‌ایم، اما هیچ‌کدام موفقیت‌آمیز نبوده‌اند. باید دید که آیا سامسونگ می‌تواند محصولی نوآورانه در این زمینه ارائه دهد. سامسونگ پیشتر اعلام کرده است که نسخه بهبود یافته دستیار صوتی Bixby را در اواخر امسال معرفی خواهد کرد. این‌نسخه توسط یک مدل زبانی بزرگ (LLM) پشتیبانی خواهد شد و می‌تواند در درک دستورات صوتی و سوالات به زبان طبیعی بهتر عمل کند. این نسخه ممکن است با One UI 7.0 برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها معرفی شود.