هوش مصنوعی گلکسی سامسونگ که پیشتر از 13 زبان پشتیبانی می‌کرد، اکنون با افزودن 3 زبان جدید، از جمله هندی، به 16 زبان رسیده است.

این دستاورد قابل‌ملاحظه، مرهون همکاری‌های گسترده در سطح بین‌المللی و مشارکت‌های ارزشمند با نهادهای علمی برجسته‌ جهانی است. شایان‌ذکراست که «مؤسسه‌ تحقیقات و توسعه‌ سامسونگ هند-بنگلور» (SRI-B) به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی سامسونگ خارج از کره جنوبی، نقشی محوری در این پیشرفت ایفا نموده است.

مؤسسه‌ تحقیقات و توسعه‌ سامسونگ هند-بنگلور (SRI-B) پیشگام در توسعه‌ مدل هوش مصنوعی برای زبان هندی در راستای ارتقاء قابلیت‌های زبانیِ بخش هوش مصنوعی گلکسی سامسونگ بوده است. این پروژه به‎‌دلیل پیچیدگی‌های ذاتی زبان هندی، از جمله تعدد گویش‌ها، وجود فراز و فرودهای آوایی (تکیه و کشش صدا) و آمیختگی مداوم با کلمات انگلیسی، کاری چالش‌برانگیز تلقی می‌شد.

تیم SRI-B برای غلبه بر این چالش‌ها، رویکردی مبتنی‌بر داده را در پیش گرفت. آن‌ها با استفاده از مجموعه‌ای از داده‌های ترجمه شده و برگردانده شده به خط لاتین به‌همراه دانش و تخصص زبان‌شناسانِ زبان مادری، موفق شدند تا هوش مصنوعی را قادر سازند تا ساختار آوایی منحصربه‌فرد زبان هندی را به‌طوردقیق درک کند.

علاوه‌براین، همکاری مؤثر با موسسه‌ فناوری ولور (VIT) نیز نقشی حیاتی در این پروژه ایفا کرد. این موسسه حجم عظیمی از داده‌های صوتی با دقت بالا را در اختیار تیم SRI-B قرار داد. این داده‌ها که شامل مکالمات روزمره، کلمات و دستورات بود، برای گنجاندن زبان هندی، به‌عنوان چهارمین زبان پرگویش دنیا، در هوش مصنوعی گلکسی، ضروری بود.

16 زبان در هوش مصنوعی گلکسی

تلاش‌های مشترک فراتر از هند گسترش یافت و موسسه‌ تحقیقات و توسعه‌ سامسونگ هند-بنگلور (SRI-B) با همکاری نزدیک با سایر مراکز تحقیقاتی سامسونگ در سراسر جهان، زبان‌های ویتنامی، تایلندی و اندونزیایی را نیز به پلتفرم هوش مصنوعی گلکسی اضافه کرد. پشتیبانی گسترده‌ زبانی در هوش مصنوعی گلکسی که از طریق قابلیت‌هایی مانند «ترجمه‌ی زنده»، «مترجم»، «دستیار یادداشت» و «دستیار مرورگر» در دسترس است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا حتی به صورت آفلاین، مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند.

علاوه‌بر پیشرفت‌های اخیر در بخش هوش مصنوعی گلکسی، خبرهای هیجان‌انگیزی از رویدادهای آینده‌ سامسونگ نیز به گوش می‌رسد. این کمپانی رویداد Unpacked را در تاریخ 20 تیرماه برای بازارهای مختلف برگزار خواهد کرد. انتظار می‌رود در این رویداد شاهد معرفی چندین دستگاه جدید از جمله گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6، ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا، سری جدید هدفون‌های گلکسی بادز 3 و حلقه هوشمند گلکسی رینگ باشیم.

یکی از نکات برجسته‌ این رویداد، تجربه‌ی ارتقاء یافته‌ هوش مصنوعی گلکسی در این محصولات جدید است. این هوش مصنوعی برای اولین بار با سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 24 در اوایل سال جاری معرفی شد و حالا انتظار می‌رود در رویداد Unpacked شاهد درخشش و کارایی آن در طیف وسیع‌تری از محصولات سامسونگ باشیم.