سامسونگ مانیتور گیمینگ ۴۹ اینچی G93SC با نمایشگر منحنی OLED را به‌عنوان نسخه کوچک‌تر و ارزان‌قیمت‌تر از مانیتور Odyssey G9 معرفی کرد.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی سامسونگ اوایل تابستان سال‌جاری از مانیتور گیمینگ Odyssey G9 با نمایشگر ۵۷ اینچی رونمایی کرد که واکنش‌های فراوانی را در دنیای فناوری به‌همراه داشت؛ همچنین آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد این مانیتور فوق‌پیشرفته به‌دلیل مشخصات سخت‌افزاری پیچیده با هیچ‌یک از کارت‌های گرافیکی انویدیا سری ۴۰۰۰ همخوانی ندارند. باوجوداین، سامسونگ یک مانیتور گیمینگ جدید ۴۹ اینچی تحت‌عنوان G93SC معرفی کرد که از پنل ۴۹ اینچی اولد با نسبت تصویر ۳۲:۹، شعاع 1800R و نرخ به‌روزرسانی ۲۴۰ هرترزی بهره می‌برد.

ازنظر مشخصات سخت‌افزاری، مانیتور گیمینگ سامسونگ G93SC از رزولوشن ۱۴۴۰×۵۱۲۰ پیکسل برخوردار می‌شود که می‌توان پیچیده‌ترین جزئیات درتصویر را به‌نمایش بگذارد که اساسا برای گیمرهای حرفه‌ای و تدوین‌گران مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش به ۲۴۰ هرتز با سرعت پاسخگویی ۰.۰۳ میلی‌ثانیه می‌رسد که تصاویری صاف، شفاف و روشن را به کاربران می‌دهد و عملا تجربه کاربری با آن فوق‌العاده و غیرقابل‌تصور خواهد بود.

مانیتور گیمینگ ۴۹ اینچی سامسونگ G93SC

علاوه‌براین، مانیتور گیمینگ سامسونگ G93SC از عمق رنگ ۱۰ بیتی، گاموت رنگی DCI-P3 و حداکثر سطح روشنایی خودکار ۱۰۰۰ نیتی بهره می‌برد؛ به‌باور کارشناسان و متخصصان، مشخصات سخت‌افزاری یادشده در مانیتور می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا، گیمرها بسیار مناسب باشد، چراکه این دسته از کاربران نیاز به رنگ‌های زنده و دقیق دارند. همچنین، فناوری QLED Quantum Dot و نسبت کنترانست ایستا ۱۰۰۰۰۰۰:۱ تصاویری پویا و غنی را دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

ازسوی‌دیگر، گزینه‌های ارتباطی مانیتور ۴۹ اینچی سامسونگ شامل پورت HDMI 2.1 و DP می‌شود که برای پاسخگویی مطلوب به نیازهای کاربران در دستگاه‌های مختلف متناسب‌سازی شده‌اند. به‌نظر می‌رسد طراحی مانتیور شباهت بسیار زیادی با نسخه اودیسه دارد، اما شرکت سازنده از طراحی جدید برای ساخت پایه نمایشگر استفاده می‌کند که به‌زیبایی و جذابیت‌های دستگاه می‌افزاید. براساس اعلام رسمی، ابعاد این مدل جدید با پایه 236.9×529.3×1194.7 میلی‌متر و بدون پایه 180.8×365.0×1194.7 میلی‌متر می‌رسد.

مانیتور گیمینگ ۴۹ اینچی سامسونگ G93SC با قیمت ۱۳۷۰ دلار در بازار جهانی عرضه می‌‌شود که درمقایسه‌با نسخه اصلی ۲۲۰۰ دلاری ارزش خرید بسیار بیشتری دارد و طیف وسیع‌تری از کاربران می‌توانند برای خرید آن اقدام کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد به‌دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، رونق فروش مانیتورهای گیمینگ بسیار کاهش‌یافته، اما انتظار می‌رود این موضوع در سه‌ماه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی تغییر می‌کند و احتمالا تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ثبات بهتری می‌رسد و گیمرها بیشتری به‌خرید مانیتورهای گیمینگ روی می‌آورند.

اخبار مرتبط: