سامسونگ اپلیکیشن سامسونگ فود (Samsung Food) را عرضه کرد که با ارائه دستور پخت و مواد لازم و چندین قابلیت دیگر، دستیار خوبی برای آشپزی محسوب می‌شود.

به عقیده بسیاری آشپزی فعالیت لذت‌بخشی است، اما مشکلاتی وجود دارد که مانع آشپزی راحت شده و باعث می‌شود از آشپزی لذت نبریم. مثلا خیلی از اوقات به دستور غذای جدید تسلط نداریم و برای همین مدام غذاهای تکراری درست می‌کنیم. برخی از اوقات هم غذایی برای درست کردن به ذهن‌مان نمی‌رسد یا نمی‌دانیم با مواد غذایی که در اختیار داریم چه غذایی می‌توان درست کرد. هفته گذشته با معرفی اپلیکیشن سامسونگ فود، راه‌حل جدیدی برای این مشکل عرضه شده است.

سامسونگ در نمایشگاه IFA ۲۰۲۳ برلین از اپلیکیشن سامسونگ فود رونمایی کرد. این برنامه یک پلتفرم جامع برای کمک در تمامی مراحل آشپزی است. این سرویس که از هوش مصنوعی هم استفاده می‌کند، دستور پخت بیش از ۱۶۰ هزار غذای مختلف از سراسر جهان را در خود جا داده است و قابلیت شخصی‌سازی دارد. همچنین این اپلیکیشن از ۸ زبان مورد استفاده در ۱۰۴ کشور جهان پشتیبانی می‌کند، اما قابلیت‌های این اپلیکیشن به اینجا ختم نمی‌شود.

قابلیت های اپلیکیشن سامسونگ فود

پیشنهاد متناسب با سلیقه فرد

در اپلیکیشن سامسونگ فود، یک بخش شخصی‌سازی شده در اختیار هر کاربر قرار می‌گیرد و کاربران متناسب با ذائقه و سبک غذاهای خود، دستور پخت پیشنهادی دریافت می‌کنند. مثلا اگر فردی وگان باشد، به‌صورت خودکار فقط با دستور پخت مرتبط مواجه می‌شود. حتی کالری، ویتامین، پروتئین و بقیه نکات مهم را درنظر گرفته و غذایی گیاهی با همان خواص را پیشنهاد می‌کند.

همچنین قابلیت اضافه کردن مواد غذایی وعده مورد نظر به لیست خرید را دارد و در آینده هم قابلیت همگام سازی با اپلیکیشن سلامتی سامسونگ را دریافت می‌کند که غذاهای پیشنهادی متناسب با شاخص‌های سلامتی فردی مانند BMI، تناسب اندام و مصرف کالری ارائه می‌دهد تا افراد بتوانند به رژیم غذایی مناسبی دست یابند.

پیشنهاد های غذایی سامسونگ فود

فناوری Vision AI

اپلیکیشن سامسونگ فود فناوری جدید Vision AI را معرفی می‌کند. با این فناوری می‌توان پس از تهیه عکس از یک غذا، محتویات و دستور پخت و مواد لازم آن را دریافت و در بخش شخصی‌سازی ذخیره کرد. همچنین با وارد کردن مواد غذایی موجود در منزل می‌توان به‌سرعت دستور پخت متناسب با مواد را دریافت کرد.

علاوه‌بر آن، قابلیت اتصال به بقیه لوازم سامسونگ مانند یخچال هوشمند سری Bespoke Family Hub با نمایشگر لمسی برای مشاهده دستور پخت‌های شخصی‌سازی شده، اتصال به فر هوشمند برای گرم کردن آن از قبل و بقیه دستگاه‌های هوشمند در آشپزخانه برای تنظیم تایمر آنها را دارد.

اشتراک‌گذاری غذاها در سامسونگ فود

نکته جالب درباره اپلیکیشن سامسونگ فود، قابلیت اشتراک‌گذاری جهانی است. مثلا می‌توان با دنبال‌کردن یک آشپز معروف از دستور پخت‌های او استفاده کرد. همچنین می‌توان دستور پخت‌هایی که تعداد زیادی از کاربران به آن علاقه داشته‌اند را مشاهده کرد.

علاوه‌بر آن، قابلیت تشکیل گروه با کاربران دیگر و استفاده از دستور پخت‌هایی که افراد هم سلیقه کاربر به اشتراک گذاشته‌اند وجود دارد.

برای دانلود اپلیکیشن سامسونگ فود از گوگل‌پلی روی این لینک کلیک کنید.

اخبار مرتبط: