با ورود سامسونگ به بازار گوشی‌های تاشو با گلکسی فولد، این شرکت انقلابی به وجود آورد و توانست تبدیل به پادشاه این بازار شود. حال آمار جدید نشان می‌دهد که باید انتظار پیشرفتی بزرگ در بازار گوشی‌های تاشو را داشته باشیم و احتمالا رقبای قدرتمندی برای حاکمیت سامسونگ به میان بیایند.

شرکت سامسونگ سال گذشته موفق شد حدود 80 درصد از سهام بازار را به دست آورد. به نظر می‌رسد استقبال از این گوشی‌ها به شدت در حال افزایش است و انتظار می‌رود محموله‌های ارسال آنان در سال 2024 به 17/7 میلیون برسد. حال که رقبای قدرتمندی به این بازار آمده، سامسونگ باید برای ماندن در صدر تلاش زیادی به خرج دهد زیرا حضور شرکت‌هایی چون هواوی که در سال‌های اخیر توانسته پیشرفتی واضح داشته باشد و حال این غول چینی به بازار گوشی‌های تاشو نیز چشم دوخته است.

ممکن است در سال‌های اخیر، حاکمیت سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو به پایان برسد و این غول کره‌ای دیگر انتخاب مردم برای خرید گوشی‌های تاشو نباشد. در چهار ماهه اول سال 2024 شرکت هواوی به طرز اعجاب‌انگیزی از سامسونگ جلو افتاد و تبدیل به برترین تولید کننده گوشی‌های تاشو شد. اگر این زنگ خطری برای سامسونگ نباشد، باید به موضوع دیگری اشاره کنیم که توسط Trendforce بررسی شده است. سهم سامسونگ از این بازار در این مدت افت قابل توجهی به اندازه 10 درصد داشته و حال این شرکت تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا حداقل بتواند 50 درصد از سهم بازار را در دست داشته باشد.

به طور کلی، بازار گوشی‌های تاشو در مقایسه با کلیت بازار گوشی‌های هوشمند درصد کمی دارد و تنها به مقدار 1/5 درصد می‌رسد. با این حال، این موضوع در سال‌های آینده به طور قطع افزایشی قابل توجه خواهد داشت. تا سال 2028، انتظار می‌رود گوشی‌های تاشو 5 درصد کل بازار موبایل را از آن خود کنند. با وجود استقبال رو به صعود از این گوشی‌ها، هنوز هم نمی‌توان جایگاه مهمی برای آنان در مقایسه با کل صنعت گوشی‌های هوشمند قائل شد و در نهایت، این بخش برای رسیدن به سایر گوشی‌ها همیشه باید تلاش بیشتری به خرج دهد.

کاهش سهم سامسونگ از بازار ممکن است به دلیل صعود بسیار سریع هواوی در سال 2023 با محصول پاکت اس باشد. این دستگاه باعث شد هواوی بتواند از 3 درصد سهم بازار به 12 درصد در چهار ماهه اول سال 2024 برسد. به دنبال این موفقیت، این شرکت گوشی‌های جدیدی با پشتیبانی از 5G به نام‌های پاکت 2 و میت ایکس 5 عرضه کرد و حال قصد دارد در همین امسال، اولین گوشی‌های تاشو با قابلیت سه بار تا شدن را معرفی کند! تمامی این تلاش‌ها و نوآوری‌ها می‌تواند در نهایت باعث شود سامسونگ جایگاهش را به این غول چینی از دست بدهد و حاکمیتش در بازار گوشی‌های تاشو به پایان برسد.

سایر شرکت‌ها از قبیل ویوو، اوپو و شیائومی پیشرفتی بسیار کند در این زمینه داشته و تا کنون موفق به رسیدن به عرضه یک میلیون دستگاه نیز نشده‌اند. از طرف دیگر، موتورولا نیز عملکرد خوبی با گوشی‌های Razr 40 و Razr 40 Ultra داشت و توانست در اقدامی غافلگیرکننده 6 درصد از سهم این بازار را از آن خود کند. شایعاتی در مورد اضافه شدن اپل به بازار گوشی‌های تاشو نیز به گوش می‌رسد. اگر این شایعات قرار باشد تبدیل به واقعیت شوند، باید انتظار رونقی بزرگ در این بازار را داشته باشیم و سامسونگ نیز نهایتاً مجبور شود به جایگاه دوم بودن رضایت دهد.

اخبار مرتبط: