سامسونگ اخیراً اختراع جدیدی برای یک گوشی تاشو به سبک LG Wing ثبت کرده است.

سامسونگ که به‌عنوان پیشرو در بازار گوشی‌های تاشو با سری‌های گلکسی زد فولد و زد فلیپ شناخته می‌شود، به‌دنبال نوآوری‌های جدید است. بر اساس یک اختراع ثبت‌شده جدید منتشر شده توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)، سامسونگ ممکن است درحال‌بررسی یک طراحی تاشو منحصربه‌فرد باشد که ترکیبی از عناصر گوشی‌های موجود است.

طرح‌های ثبت شده، گوشی‌ را نشان می‌دهد که در ابتدا ظاهری معمولی دارد اما دارای مکانیسم چرخشی است. این مکانیسم امکان چرخش 180 درجه‌ای صفحه نمایش اصلی را فراهم می‌کند تا صفحه نمایش ثانویه زیرین نمایان شود. این‌قابلیت مشابه گوشی LG Wing است که از یک صفحه نمایش ثانویه برای انجام چند کار همزمان استفاده می‌کرد.

 LG Wing

اما نکته جالب اینجاست که این پتنت یا اختراع ثبت‌شده همچنین وجود یک لولا در صفحه نمایش اصلی را نشان می‌دهد که امکان تاشدن گوشی از وسط را فراهم می‌کند. با ترکیب این ویژگی‌ها، این گوشی می‌تواند به سه شکل مختلف استفاده شود؛ حالت استاندارد، حالت چرخشی مشابه LG Wing و حالت تبلت. همچنین تصاویر نشان می‌دهد دوربین در گوشه بالا سمت راست قرار دارد و پورت شارژ، میکروفون و بلندگو در پایین دستگاه تعبیه شده‌اند.

این طراحی منحصربه‌فرد، امکان استفاده از سه حالت مختلف گوشی تاشو را در یک دستگاه فراهم می‌کند. در حالت بسته، گوشی جمع و جور است، در حالت چرخشی امکان انجام چند کار همزمان وجود دارد و در حالت باز شده، تجربه تماشای محتوا بر روی نمایشگر بزرگ فراهم می‌شود.

بااین‌حال، نباید بیش از حد هیجان‌زده شویم. سامسونگ اغلب برای فناوری‌های نوآورانه پتنت ثبت می‌کند و ثبت پتنت یا همان اختراع لزوماً به معنای تولید محصول نیست. علاوه‌براین، اگرچه گوشی تاشو سامسونگ به سبک LG Wing منحصربه‌فرد به‌نظر می‌رسد، باید عملی بودن آن را نیز درنظر بگیریم. ترکیب لولا و مکانیسم چرخشی ممکن است پیچیده بوده و مستعد سایش باشد.

همچنین، سامسونگ اخیرا پتنت دیگری برای یک گوشی هوشمندی که از سه جهت تا می‌شود ثبت کرده است. باتوجه به انتشار این دو پتنت، واضح است که سامسونگ به‌طور فعال درحال بررسی آینده فناوری گوشی‌های تاشو است. اگرچه ممکن است این طرح‌ها به‌زودی به محصولات تجاری تبدیل نشوند، اما دیدگاهی از آینده‌ای که سامسونگ برای نمایشگرهای موبایل تصور می‌کند، ارائه می‌دهند.