در چند سال گذشته شاهد افزایش طول‌مدت ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی و اندرویدی از طرف سامسونگ برای دستگاه‌هایش بوده‌ایم. این شرکت توانسته در مورد ارائه به‌روزرسانی‌ها برای سری‌های گلکسی نوت 10 لایت و S10 لایت به‌وعده‌اش عمل کند و این دستگاه‌ها از این پس دیگر به‌روزرسانی دریافت نخواهند کرد.

آخرین نسخه پرچمدار سامسونگ، یعنی سری گلکسی اس 24، با ضمانتی برای ارائه آپدیت اندرویدی و امنیتی به‌مدت هفت سال عرضه شده است. این بدان معناست که از روز عرضه، دستگاه در مجموع هفت نسل اندروید را پشت سر خواهد گذاشت و احتمالا به اندروید 21 ختم می‌شود.

زمانی‌که گلکسی نوت 10 لایت و S10 لایت عرضه شد، سامسونگ هنوز در مراحل ابتدایی ضمانت‌های خود مبنی بر ارائه سیاست‌های به‌روزرسانی‌های اندرویدی بود. در ابتدا برای هر دو دستگاه سه‌سال وعده به‌روز‌رسانی اندرویدی و چهار سال به‌روز‌رسانی امنیتی را داده بودند.

آپدیت اندروید متوقف شد

بر اساس برنامه به‌روزرسانی سامسونگ، گلکسی نوت 10 لایت و S10 لایت به‌پایان راه رسیده‌اند و آخرین مدل‌های این سری‌ها دریافت به‌روزرسانی‌ امنیتی و سیستم عاملی خود را برای آخرین‌بار دریافت خواهند کرد.

این مسئله به‌این معناست که کابران باید در آینده نزدیک دستگاه دیگری را پیدا کنند که در حال حاضر به‌روز‌رسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند. این دسته از به‌روز‌رسانی‌ها مهم هستند و آسیب‌پذیری‌هایی که به‌طور مرتب برای دستگاه ایجاد می‌شوند را برطرف می‌کنند. تهدیدهای جدید و مخرب مکررا برای گوشی‌ها ظاهر می‌شوند و داشتن دستگاهی که به‌روز‌ نگه‌داشته می‌شود، برای اطمینان از ایمن بودن اطلاعات شخصی شما مهم است.

اخیرا سامسونگ برای هر گوشی جدیدی که عرضه می‌شود، از جمله دستگاه‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت، ارائه به‌روزرسانی‌های بیش از 5 سال را ضمانت می‌کند. اما متأسفانه، نوت 10 لایت و S10 لایت در زمانی‌که کمترین میزان اولویت‌بندی برای به‌روزرسانی‌ها وجود داشت، منتشر شدند و به‌همین دلیل الان که ضمانت به‌روزرسانی سه‌ساله سیستم‌عامل نوت 10 لایت و S10 به پایان رسیده، این مسئله اندکی عجیب به‌نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط: