براساس آخرین گزارش‌ها سامسونگ در حال توسعه یک دوربین جدید ۵۰ مگاپیکسلی با نام GN برای رقابت با سنسورهای یک اینچی و تعبیه در زد فولد ۸ است.

سامسونگ برای رقابت با دوربین‌های یک اینچی سونی و بقیه شرکت‌ها در حال توسعه دوربین‌های جدید با ابعاد کوچک‌تر از یک اینچ، اما عملکردی برابر یا بهتر از آنها است. این دوربین که قرار است در گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده قرار بگیرد، تصاویر بسیار با‌کیفیتی را ثبت خواهد کرد تا به برگ برنده گوشی‌های اندرویدی در بازار تبدیل شود.

براساس گزارش وب‌سایت IT Homes، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN نام دارد، البته ممکن است عبارت GN به‌عنوان نام دوربین‌های جدید این سری مورد استفاده قرار بگیرد و تنها بخشی از نام سنسور فعلی باشد. علاوه‌بر آن گفته شده این دوربین از پیکسل‌های یک میکرومتری بهره می‌برد.

سنسور جدید دوربین سامسونگ

دوربین جدید GN سامسونگ، از سنسور با ابعاد ۱/۱.۵۷ اینچی بهره می‌برد. علاوه‌بر آن در گزارش مذکور آمده است که عملکردی مشابه سنسور HP2 یک اینچی خود سامسونگ دارد. سنسور GN از HP2 کوچک‌تر است و رزولوشن کمتری دارد، بنابراین باید ببینیم چه عملکردی نسبت به دوربین قدیمی‌تر سامسونگ دارد.

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی GN از سیستم فوکوس خودکار ارتقا یافته و قابلیت inter-pixel cross-talk بهره می‌برد و می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی را ارائه دهد. گفته می‌شود سامسونگ سال ۲۰۲۵ از این سنسور در گلکسی زد فولد ۸ استفاده خواهد کرد. فاصله زیادی تا سال ۲۰۲۵ و معرفی گلکسی زد فولد ۸ باقی مانده است، بنابراین در آینده اخبار و شایعات بیشتری از دوربین جدید سامسونگ منتشر می‌شود. به‌نظر می‌رسد سامسونگ برنامه‌های زیادی در آینده برای قدرت‌نمایی در بخش سنسور دوربین داشته باشد، زیرا پیش از این هم اخباری مبنی بر توسعه ۲ سنسور دوربین ۴۳۲ مگاپیکسلی سامسونگ به‌گوش می‌رسید.

اخبار مرتبط: