سامسونگ در حال توسعه ۲ سنسور دوربین ۴۳۲ مگاپیکسلی است که احتمالا در پرچمداران سری اولترا شیائومی و ردمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲ شرکت سامسونگ و سونی، سنسور‌های دوربین بیشتر گوشی‌های هوشمند را تولید می‌کنند. سامسونگ معمولا از نظر تعداد دست بالا را در رقابت دارد و از نظر مگاپیکسل هم یک قدم جلوتر از سونی فعالیت می‌کند. در حال حاضر سامسونگ سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی را در بازار عرضه کرده است و گزارش‌ها نشان می‌دهند که در حال توسعه سنسور ۴۳۲ مگاپیکسلی است.

Revengus (@tech_reve)، افشاگر نام‌آشنا ایکس (توییتر سابق) توییت جدیدی منتشر کرده است که در آن از ۲ سنسور در حال توسعه جدید سامسونگ پرده‌برداری کرده است. او در افشای خود مدعی شد که سامسونگ به استفاده از سنسور دوربین GN3 در گلکسی زد فولد ۶ ادامه می‌دهد و از زد فولد ۷، سنسور S5KHP5 را مورد استفاده قرار خواهد داد.

اما مسئله اصلی در آخرین افشای او چیز دیگری بود. بر این اساس، شرکت سامسونگ در حال توسعه ۲ سنسور دوربین ۴۳۲ مگاپیکسلی جدید با نام‌های «ISOCELL HW1» و «ISOCELL HW2» است. سنسور ISOCELL HW1 در ابعاد ۱/۱.۰۵ اینچ طراحی شده است و اندازه پیکسل‌های آن ۰.۵۶ میکرومتر است. سنسور ISOCELL HW2 هم در ابعاد ۱/۱.۰۷ اینچ و اندازه پیکسلی ۰.۵ میکرومتر توسعه می‌یابد.

 دوربین یک اینچی ۴۳۲ مگاپیکسلی سامسونگ

شیائومی و ردمی؛ بزرگ‌ترین نامزدها

قطعا سامسونگ از سنسورهای فوق‌العاده خود در بهترین پرچمداران خود بهره می‌برد، اما فقط محدود به گوشی‌های خود نخواهد بود و در ادامه به منطقی‌ترین گزینه‌هایی که از سنسورهای جدید بهره می‌برند می‌پردازیم.

شرکت چینی شیائومی در صنعت گوشی‌های هوشمند یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان به‌شمار می‌رود. این شرکت علاوه‌بر رابط کاربری اختصاصی MIUI و پیشتازی در زمینه لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند، همواره از بهترین دوربین‌ها در گوشی‌های خود بهره می‌برد. مثلا شیائومی ۱۳ اولترا از سنسور یک اینچی لایکا (شرکت تخصصی سازنده دوربین) برای دوربین اصلی بهره می‌برد که آن را به بهترین گوشی هوشمند برای عکاسی و نزدیک‌ترین گوشی هوشمند به یک دوربین حرفه‌ای تبدیل می‌کند. اکنون با توجه به دوربین یک اینچی ۴۳۲ مگاپیکسلی سامسونگ این سوال به ذهن خطور می‌کند که آیا شیائومی قبل از بقیه شرکت‌ها به فکر استفاده از آن در گوشی‌های خود می‌افتد یا نه.

علاقمندان حوزه تکنولوژی بی‌صبرانه منتظر عرضه سنسور‌های ISOCELL HW1 و ISOCELL HW2 هستند. طبیعتا شیائومی یکی از بزرگ‌ترین نامزدهای بهره‌مندی از سنسورهای جدید است و در این صورت، پرچمداران سری اولترا بهترین گزینه برای سنسور ۴۳۲ مگاپیکسلی سامسونگ خواهد بود. پس از شیائومی، نوبت به زیرشاخه این شرکت یعنی ردمی می‌رسد که باز هم احتمالا در سری پرچمداران اولترا شاهد تعبیه سنسور جدید خواهیم بود.

اخبار مرتبط: