سامسونگ با معرفی گلکسی S24 اولترا از ProVisual Engine رونمایی کرد که قابلیت‌های زیادی را برای عکاسی و فیلم‌برداری به‌ارمغان می‌آورد؛ اکنون غول کره‌ای ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن را توضیح می‌دهد.

همان‌طورکه می‌دانید، سیستم دوربین گلکسی S24 اولترا درمقایسه‌با نسل گذشته ازنظر سخت‌افزاری تفاوت چندانی ندارد و سامسونگ تنها سنسور تله‌فوتو پریسکوپ را تغییر داد تا بتواند رزولوشن و کیفیت آن را هنگام عکاسی در شب بهبود بخشد. ازسوی‌دیگر، غول کره‌ای قابلیت‌های نرم‌افزاری را برای دوربین گلکسی S24 اولترا به‌ارمغان آورد که همگی با ProVisual Engine ممکن شد؛ درحقیقت، این موتور بصری باعث افزایش کیفیت و عملکرد دوربین می‌شود تا کاربران تجربه خوبی هنگام عکاسی احساس کنند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

هوش مصنوعی Galaxy AI

سامسونگ می‌گوید دوربین تله‌فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی گلکسی S24 اولترا از حالت بزرگ‌نمایی 5 برابری اپتیکال برخوردار است که با پیکسل‌هایی به‌ضلع 1.4 میکرومتر تقریبا 60 درصد پیکسل‌های بزرگ‌تری را درمقایسه‌با گلکسی S23 اولترا به‌ارمغان می‌آورد. همچنین، باید اشاره کنیم زاویه دید بهتر و لرزش‌گیر دستگاه قوی‌تر عمل می‌کند. سامسونگ ادعا می‌کند پردازنده سیگنال تصاویر به هوش مصنوعی مجهز است و واحد پردازشگر عصبی 42 درصد سریع‌تر شده تا دستگاه بتواند با سرعت بیشتری عکس بگیرد.

Generative Edit

علاوه‌براین، سری گلکسی S24 به‌کمک مولد هوش مصنوعی Galaxy AI از قابلیت منحصربه‌فردی تحت‌عنوان Generative Edit برخوردار است که به‌کاربران اجازه می‌دهد تصاویر را ویرایش یا بخشی از اجزای غیرضروری را در عکس پاک یا جابه‌جا کنند. همچنین، مولد هوش مصنوعی سامسونگ اجازه می‌دهد تصاویر قدیمی ویرایش شده تا رزولوشن بهتری پیدا کنند، اما این‌قابلیت خیلی پیشرفته نیست و اصولا ظاهر واقعی افراد را تغییر می‌دهد؛ بااین‌همه، یک فناوری مهم درخدمت کاربران محسوب می‌شود که در برخی مواقع بسیار کاربردی است.

گلکسی S24 اولترا می‌تواند به‌کمک برنامه Expert Raw عکس‌های 24 مگاپیکسلی بگیرد؛ این ویژگی با ترکیب تصاویر 50 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی انجام می‌دهد که به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه فعال است. همچنین، عکس‌های 24 مگاپیکسلی AI Fusion از استاندارد HDR بهره می‌برند که کاربران می‌توانند فایل تصاویر را با فرمت‌های JPG و RAW ذخیره‌سازی کنند. درواقع سامسونگ با ارائه چنین قابلیت‌هایی پرتالی را به‌سمت دنیای هوش مصنوعی می‌برد تا ثابت کند گوشی‌های هوشمند قادر عکاسی با بهترین کیفیت هستند.

Enhance-X

افزون‌براین، سامسونگ درخصوص Enhance-X صحبت کرد و گفت این ویرایشگر از هوش مصنوعی بهره می‌برد و ویژگی جدیدی تحت‌عنوان Camera Shift را به‌ارمغان می‌آورد که به کاربران اجازه می‌دهد پس‌از گرفتن عکس به‌خوبی زاویه و پرسپکتیو آن را تنظیم کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد تمامی این مراحل با هوش مصنوعی انجام می‌شود و حتی افراد قادر هستند نوع پرسپکتیو انتخاب کنند؛ چنین قابلیت جذابی در سایر گوشی‌های هوشمند موجود نیست و همین موضوع برتری خاصی به سامسونگ می‌دهد.

اخبار مرتبط: