تنها سه روز پس از معرفی سری گلکسی S24، بررسی‌کنندگان متوجه شدند که قلم هوشمند S Pen گلکسی S24 اولترا مشکل داشته و هنگام استفاده از قاب مگ سیف یا شارژر بی‌سیم Qi2 به‌صورت موقت از کار می‌افتد.

چهارشنبه هفته گذشته شرکت سامسونگ در مراسم گلکسی آنپکد از سری گلکسی S24 رونمایی کرد. این سری پرچمدار شامل چند نسخه از بهترین دستگاه‌های بازار می‌شود و علاقمندان حوزه تکنولوژی بی‌صبرانه منتظر عرضه آنها در بازار هستند. درهمین حین برخی از مراجع با در اختیار گرفتن آن پیش از عرضه درحال بررسی آن هستند تا مشخص شود که در واقعیت عملکرد دستگاه به چه صورتی است. علاوه‌بر آن با شروع بررسی‌ها، ایرادات و باگ‌های این سری مشخص می‌شود. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد اولین مشکل، مربوط به قلم اختصاصی S Pen گلکسی S24 اولترا است.

بر اساس چند گزارش‌ها، هنگام اتصال شارژر و لوازم جانبی مگ سیف (MagSafe) یا هر شارژ بی‌سیم دیگری برپایه فناوری Qi2، قلم S Pen گلکسی S24 اولترا به‌صورت موقت از کار می‌افتد. این مسئله می‌تواند به این دلیل باشد که گوشی‌های جدید از استاندارد Qi2 برای شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند و به‌همین دلیل قلم هوشمند به‌صورت موقت از کار می‌افتد. در این زمینه، چند نفر از کسانی که توانسته‌اند این دستگاه را بررسی کنند نظرات خود را به اشتراک گذاشته‌اند.

الکس استنکی در ایکس (X) نوشت: «قاب‌های دارای آهنرباهای مگ سیف و Qi2 می‌تواند به‌صورت موقت عملکرد قلم S Pen را مختل کند. در تلاش برای تعمیر هستم.» وی در انتهای پیام خود، صفحه سامسونگ موبایل را تگ کرد. درکنار آن براندون لی از This is Tech Today نظر مشابهی داشت: «درحال حاضر، سازندگان کیس با مشکلاتی در زمینه تداخل آهنربا با قلم S Pen مواجه هستند. این مسئله باعث شده عملکرد قلم هوشمند به‌صورت موقت مختل شود و تولیدکنندگان با مشکل جدی مواجه شده‌اند.» او در ادامه ویدیویی منتشر کرد که این مشکل را نشان می‌داد.

بااین حال به‌نظر نمی‌رسد که این مسئله به یک مشکل دائمی تبدیل شده و احتمالا پس از گذشت مدت کوتاهی رفع خواهد شد. البته تنها نکته‌ای که هنوز مشخص نشده این است که قرار گرفتن مداوم قلم در معرض شارژ بی‌سیم می‌تواند باعث آسیب دائمی شود یا نه. باوجود اینکه گلکسی S24 اولترا در دست بررسی‌کنندگان قرار گرفته است، هنوز زمان زیادی باقی مانده تا ببینیم این دستگاه چه مشکلاتی داشته و چه عملکردی در بازار خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ آیا سری گلکسی S24 عملکرد موفقیت آمیزی در بازار خواهد داشت؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: