تا به امسال، سامسونگ هر ساله سه نسخه از سری تبلت‌های پرچم‌دارش منتشر می‌کرد اما به نظر می‌رسد که امسال این رویه دستخوش تغییر شود زیرا سامسونگ قصد دارد نسخه پایه گلکسی تب S10 را حذف کند!

احتمال می‌رود در سال جاری، سامسونگ نسخه پایه گلکسی تب S10 را به طور کامل حذف و تنها نسخه‌های گلکسی تب S10 پلاس و گلکسی تب S10 اولترا را به بازار عرضه کند. به نظر می‌رسد نسخه کوچک‌تر و ضعیف‌تر، چندان طرفدار خاصی نداشته و فروش مناسبی را تجربه نمی‌کرده است. علاوه بر آن، امسال شرکت اپل نیز آیپد پروهای M4 خود را در دو نسخه عرضه کرد و غول کره‌ای نیز رقابت با اپل را مدنظر قرار داده است.

با توجه به طرح‌های اولیه که از گلکسی تب S10 اولترا لو رفته‌اند، می‌توانیم با خیال راحت بگوییم که گلکسی تب اس S10 پلاس نیز قرار نیست تغییراتی بزرگ نسبت به نسخه پیشین خود تجربه کند. بر اساس گزارشی از یک منبع کره‌ای قابل اطمینان، سامسونگ نسخه پایه گلکسی تب S10 را حذف کرده و استراتژی خود در بازار تبلت‌ها را به طرز قابل توجهی تغییر داده است. در مقایسه با اپل، می‌توان گفت سامسونگ دومین سازنده برتر تبلت در کل دنیاست و بخش بزرگی از سهم بازار فروش تبلت‌ها، در دست این دو غول قرار دارد و به این زودی‌ها نیز عقب نخواهند کشید.

به تازگی شرکت اپل از پنل نمایشگر جدیدی برای آیپد پرو M4 خود رونمایی کرده که Tandem OLED نام دارد. به دنبال این موضوع، سامسونگ دیگر نمی‌تواند کیفیت و کارایی صفحه نمایش‌هایش را در بازاریابی تبلت‌ها به رخ بکشد و باید دنبال نوآوری جدیدی در گلکسی تب S10 پلاس و گلکسی تب S10 اولترا باشد. چندی پیش گزارشی نیز منتشر شد که نسخه کوچک‌تر این سری تبلت، قرار است از تراشه Dimensity 9300+ شرکت مدیاتک استفاده کند زیرا تراشه پرچم‌دار کوالکام قیمت بسیار زیادی داشته و برای استفاده در مدل کوچک‌تر صرفه خاصی ندارد.

قابل ذکر است که تراشه‌های Dimensity 9300+ و Snapdragon 8 Gen 3 هیچ تهدیدی برای تراشه M4 اپل در زمینه قدرت و کارایی خالص نیستند و در این زمینه، شاهد عملکردی نسبتاً برابر هستیم. احتمال می‌رود سامسونگ جهت بازاریابی، اندازه تبلت‌هایش یعنی 12.4 اینچ برای نسخه پلاس و 14.6 اینچ برای نسخه اولترا را به رخ بکشد و با قابلیت‌های متنوع اندروید، بتواند علاقمندان را تحت تاثیر قرار دهد. تا به این لحظه، خبری از تاریخ عرضه یا قیمت گذاری این تبلت‌ها به میان نیامده اما اگر خبری در این باره به بیرون درز کرد، به طور قطع به اطلاع شما خواهیم رساند.