به گزارش نشریه کرهای E-Today، ممکن است در آینده شاهد برند جدید سامسونگ باشیم که هدف آن، رقابت با محصولات اپل است.
شرکت سامسونگ قصد دارد استراتژی نامگذاری و برندینگ محصولات را خود با تغییری اساسی روبرو کند تا بتواند در بازار گوشیهای هوشمند گرانقیمت، بهتر با اپل رقابت کند. این غول کرهای ظاهراً قصد دارد برندی جدید معرفی کند که دستگاههایی قدرتمند تحت آن به فروش برساند و در نهایت، آن را بهعنوان نمادی از گوشیهای لوکس و گرانقیمت در ذهن کاربران به ثبت برساند.
از سال 2009 به بعد، شرکت سامسونگ برای همه گوشیهایش، از اقتصادیهای ارزانقیمت گرفته تا گرانقیمتترین پرچمدارانش، از برند گلکسی استفاده کرده است. این استراتژی، درست است که کاربران را گیج نمیکند اما در نهایت، بر روی ارزشمندی مدلهای گرانقیمت و پرچمدارش اثر منفی بهدنبال داشته. شرکت سامسونگ بارها توانسته در زمینه فروش، جایگاه اول را بهدست بیاورد اما در بازارهای گوشیهای لوکس و گرانقیمت، بسیار با شرکت اپل که فرمانروای این بازار است، فاصله دارد.
ایده برند جدید سامسونگ، ممکن است از شرکت خودروسازی هیوندای کپی شده باشد زیرا این غول خودروسازی نیز با معرفی برند جنسیس و عرضه خودروهای لوکس و گرانقیمت خود تحت این نام، نظر عمده مردم با به خود جلب کند. برند جنسیس در سال 2015 معرفی و از همان زمان، بهعنوان نمادی از گرانقیمتترین و بهترین ماشینهای هیوندای شناخته شد که هم اعتبار شرکت را افزایش داد و هم سود بیشتری نیز برایش به ارمغان آورد. حال سامسونگ نیز امیدوار است بتواند چنین موفقیتی را در دنیای گوشیهای هوشمند تکرار کند.
اگر به خاطر داشته باشید، در رویداد CES 2024 که در شهر لاس وگاس برگزار شد، رئیس بخش گلوبال مارکتینگ سامسونگ، لی یونگهی به مسئله تغییر برند اشارهای کرد. وی تایید کرد که استفاده از برند گلکسی برای تمامی محصولات از گوشیهای تاشو گرفته تا میانردهها، ممکن است در نهایت باعث سردرگمی کاربران شود و در این بین، محصولات گرانقیمت و ویژهشان چندان به چشم نیاید و قابل تفکیک نباشد.
جدیدترین بررسیها نشان میدهد که جوانان، علاقه بیشتری به آیفون پیدا کرده و بیشتر به سمت گوشیهای اپل رفتهاند. برای مثال، تحقیقی که توسط شخصی به نام پایپر سندلر صورت گرفت، نشان داد که 90 درصد از نوجوانان آمریکایی از گوشیهای آیفون استفاده میکنند. در کره نیز نظرسنجی انجام شد که بر طبق نتایج آن، 64 درصد از افرادی که بین 18 تا 29 سال سن دارند، آیفون را به سایر گوشیهای دیگر ترجیح دادهاند. اگر در همین بازه سنی مردان را حذف و نتایج را به زنان محدود کنیم، از 64 درصد به 75 درصد میرسیم. این آمار به طرز واضحی نشان میدهد که سامسونگ در جذب نظر کاربران جوان به برند و محصولات خود، حداقل در مقایسه با شرکت اپل شکست خورده است.
برای حل مشکلات به وجود آمده، تحقیق و بررسیهای داخلی آغاز شده تا احتمال برند جدید سامسونگ را معرفی و تاثیر آن بر روی فروش محصولات را پیشبینی کنند. در این بررسیها، مسائلی چون تاثیر بر بازارهای مختلف، هزینههای مارکتینگ و سودهایی که در دراز مدت عایدشان خواهد شد بررسی میشود. صاحب نظران حوزه تکنولوژی عمدتاً باور دارند که اگر شرکت سامسونگ این مسیر را در پیش بگیرد و برند جدیدی به میان آورد، به احتمال زیاد شرایط بهتری در بازار گوشیهای گرانقیمت پیدا خواهد کرد و میتواند در این زمینه نیز رقابت جدیتری آغاز کند.