امروز با معرفی تراشه اگزینوس 2400 مشخص شد که مشکل دوربین گوشی‌های سامسونگ قرار است به زودی رفع شود.

تراشه پرچمدار جدید احتمالا در سری گلکسی اس 24 استفاده می‌شود و می‌توان به این موضوع امیدوار بود. در تراشه جدید از 10 هسته پردازشی استفاده شده و تقریبا تمامی اجزای این تراشه نسبت به گذشته تغییر کرده‌اند. البته این موضوع به معنای استفاده از دو تراشه برای سری جدید دستگاه‌های جدید است.

مثل سال‌های گذشته، سامسونگ قرار است دستگاه‌های جدید خود را با تراشه اگزینوس و اسنپدراگون برای مناطق مختلف تولید کند و نمی‌توان اعلام کرد که کدام‌یک از آن‌ها توانایی بیشتری دارد. یکی از ویژگی‌های تراشه جدید، توانایی‌های چشمگیر آن در در بخش هوش مصنوعی است که می‌تواند در عملکرد‌های زیادی مفید باشد.

یکی از مشکلات پرچمداران فعلی سامسونگ، کندی دکمه شاتر آن‌ها است که می‌تواند در حین تصویر‌برداری از اجسام در حال حرکت بسیار آزار دهنده باشد. این سرعت کم به دلیل محدودیت توانایی‌های پردازنده در پردازش تصاویر ثبت شده است و نمی‌توان آن را مشکل دستگاه دانست.

مشکلات دوربین گوشی‌های گلکسی سامسونگ

در مراسم معرفی تراشه جدید اعلام شد که این تراشه می‌تواند خروجی‌های سنسور 200 مگاپیکسلی دوربین را با سرعت بیشتری ثبت و پردازش کند. مشکل دوربین گوشی‌های سامسونگ در حالت عادی قابل تشخیص نیست و در حالت عادی، هیچ ایرادی در بخش دوربین این دستگاه‌ها دیده نمی‌شود.

مشکل اصلی زمانی شروع می‌شود که شما سعی کنید از یک سوژه در حال حرکت عکس بگیرید یا این کار را با فاصله کم انجام دهید. در این حالت متوجه می‌شوید که شاتر دستگاه بسیار کند عمل می‌کند و بسیاری از تصاویر را به خوبی ثبت نمی‌کند. در ابتدا افراد تصور می‌کردند این مشکل به دلیل سخت‌افزار دوربین به وجود آمده اما پس از مدتی مشخص شد که در حقیقت کاهش سرعت به خاطر پردازنده دستگاه به وجود آمده است.

آیا شما هم با مشکل دوربین گوشی‌های سامسونگ روبه‌رو شده‌اید؟

اخبار مرتبط:‌ دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس در DxOMark به رتبه دوم رسید؛ تنها ۲ امتیاز کمتر از هوای P60 پرو