در پایان مراسم گلکسی آنپکد، که در آن گلکسی زد فولد 6، گلکسی واچ اولترا و… معرفی شدند، سامسونگ اشاره‌ای به محصول جدید و انقلابی خود کرد. حال تاریخ عرضه هدست اندروید XR نیز مشخص شده است.

به گزارش Business Insider، شرکت سامسونگ قصد دارد نسخه‌ای از هدست جدید خود، که اندروید XR نام دارد و با کد اسم Moohan شناخته می‌شود را در ماه اکتبر سال جاری منتشر کند. این نسخه فقط برای توسعه دهندگان منتشر خواهد شد و تاریخ عرضه هدست اندروید XR برای عموم مردم، حوالی سال 2025 خواهد بود. همانطور که می‌دانید، این هدست موردانتظار قرار است از تراشه‌ای ساخته شرکت کوالکام استفاده کند.

جزئیات بیشتری در مورد این هدست بیان نشده و نمی‌دانیم شرایط آن در آینده به چه شکل خواهد بود. حتی معرفی و عرضه آن نیز مشخص نیست که به چه شکل بوده و نمی‌دانیم که آیا سامسونگ قرار است قبل از عرضه رسمی از جزئیات سخت‌افزاری آن پرده بردارد یا منتظر عرضه بماند. برای دسترسی به این اطلاعات، تنها راه صبر است و باید ببینیم شرکت سامسونگ برای این هدست چه چیزی در ذهن دارد و اقدامات این غول کره‌ای در راستای معرفی و عرضه محصول جدیدش به چه صورت خواهد بود.

آینده در دستان سامسونگ

در ابتدا تاریخ عرضه هدست اندروید XR برای عرضه در چهار ماهه اول سال 2024 برنامه‌ریزی شده بود. بدین ترتیب، قرار بود این دستگاه رقیبی برای اپل ویژن پرو نیز باشد. با این حال، مدیران از عملکرد کلی آن راضی نبوده و به نظرشان موفق نمی‌شد که کاربران را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل، انتشار آن مرتباً عقب می‌افتاد.

جالب است بدانید که سامسونگ، اولین شرکتی است که احتمال می‌رود به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده گوگل، اقدام به ساخت عینک‌های هوشمند کند. این خبر را دو نفر از کارکنان آگاه این شرکت به اشتراک گذاشته‌اند. خود شرکت گوگل به نظر می‌رسد که علاقه‌ای به این موضوع نداشته و حداقل در زمان حالُ قصد ورود به دنیای عینک‌های هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده را ندارد. در ماه ژانویه، گوگل تیمی از کارمندانش که بر روی سخت‌افزار واقعیت افزوده کار می‌کردند را منحل ساخت. تصور می‌شد این افراد بر روی Iris کار می‌کردند که فعالیت این پروژه از سال 2020 شروع و در نهایت در ماه ژوئن 2023 لغو شد. این تصمیم خیال همکاران گوگل را مبنی بر عدم رقابت با محصولات خود ساخته‌اش راحت می‌کند.

حال که سامسونگ بالاخره از تاریخ عرضه هدست اندروید XR خبر داده است، شرایط برای این دستگاه هموار بوده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک جزئیات بیشتری از آن معلوم شود و دیگر خبری از تاخیر در عرضه آن نیز نباشد.