برخی کاربران با بررسی فایل‌های لانچر Rockstar Games موفق به کشف نسخه کامپیوتر Red Dead Redemption و GTA VI شدند.

شرکت Rockstar Games سابقه بدی در زمینه لو دادن بازی‌های خود دارد و امروز، GTA VI و Red Dead Redemption طعمه این اتفاق شدند. جالب است بدانید که Red Dead Redemption در ماه می سال جاری، بر روی پلی‌استیشن 5 و نینتندو سوئیچ منتشر شد اما خبری از رایانه‌های شخصی نبود. این مسئله ناامیدی و ناراحتی طرفداران را در پی داشت زیرا این بازی جزو معدود عناوین Rockstar Games است که هیچگاه بر روی کامپیوترها عرضه نشده است.

در حین آپدیت لانچر Rockstar Games و فایل‌های بازی GTA V، برخی کاربران متوجه حضور سه پوشه شدند که هر کدام به یکی از بازی‌های راکستار اشاره داشت. یکی از این پوشه‌ها که به طور قطع مربوط به نسخه کامپیوتر Red Dead Redemption بود. دیگری با کد اسمی ثبت شده بود که آن نیز مربوط به GTA VI است و تایید می‌کند که این بازی نیز بر روی کامپیوترها عرضه می‌شود. سومین پوشه مربوط به نسخه نسل نهمی GTA V بود که چندی پیش برای کنسول‌ها منتشر شد اما خبری از نسخه رایانه‌های شخصی نبود.

چندی پیش شرکت Rockstar Games فایل‌های GTA V را آپدیت و پس از سال‌ها، سیستم ضد تقلبی به نام BattlEye به آن اضافه کرد. در راستای همین آپدیت، ظاهراً برخی تغییرات نیز در فایل‌های لانچر این شرکت اعمال شده که اینسایدری تیزبین چون Tez2 آن را کشف و به صورت عمومی منتشر کرده است. این آپدیت جدید هم خود بازی و هم لانچر را تحت تاثیر قرار داد و به هر دو، پشتیبانی از این سیستم ضد تقلب جدید را اضافه کرد.

همانطور که گفته شد، یکی از سه پوشه اضافه شده به لانچر در راستای این آپدیت جدید، با اسم Americas شناخته می‌شود. چندی پیش بود که فهمیدیم بازی GTA VI با کد اسم پروژه Americas شناخته می‌شود. پس واضح است که قبل از انتشار نسخه رایانه‌های شخصی، Rockstar Games سعی کرده فایل‌های مربوط به بازی را در سیستم ضد تقلب جدیدش ثبت کند. نسخه کامپیوتر Red Dead Redemption نیز برای بار دوم لو رفت و به نظر می‌رسد دیگر چیزی تا عرضه رسمی این بازی باقی نمانده است. چندی پیش نیز وجود این نسخه توسط پلی‌استیشن لو رفت زیرا در اطلاعات حقوقی نسخه پلی‌استیشن 5 بازی Red Dead Redemption به وجود نسخه کامپیوتر اشاره‌ای واضح شده بود.

با کشف شدن این پوشه‌ها، Rockstar Games متوجه اشتباه خود شده و بلافاصله آنان را حذف یا حداقل از دید کاربران پنهان کرد. پس اگر آپدیت جدید را تا به این لحظه نصب نکرده‌اید، متاسفیم که بگوییم دیگر خبری از این پوشه‌ها در سیستم شما نخواهد بود. با این حال، کسانی که نسخه استیم بازی را تهیه کرده‌اند، همچنان می‌توانند این سه پوشه را فولدر Rockstar Games مشاهده کنند. باید انتظار داشته باشیم که بروزرسانی کوچک منتشر و این پوشه‌ها در نسخه استیم نیز حذف شوند زیرا در حال حاضر، همین اتفاق برای نسخه مربوط به لانچر Rockstar Games افتاده است.

افشاگر مطرح Tez2 موفق شد لینکی از پایگاه داده استیم یا SteamDB به اشتراک بگذارد که به طرز واضحی هم نسخه نسل نهمی GTA V و هم نسخه کامپیوتر Red Dead Redemption در آن دیده می‌شود. در نهایت باید ببینیم خود راکستار چه بیانیه‌ای در این راستا ارائه می‌دهد. هوشمندانه‌ترین حرکت این است که با معرفی بازی، به این شایعات پایان ببخشد.