به‌نقل از یک یوتیوبر، بازی ویدئویی Resident Evil Village می‌تواند رزولوشن 1290×2796 پیکسل را به‌خوبی پشتیبانی کند، اما تراشه A17 Pro در سری آیفون ۱۵ پرو را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین باتوجه‌به گیم‌پلی به‌نظر می‌رسد رزولوشن 1080×2340 پیکسل بهترین سطح گرافیکی باشد.

هما‌ن‌طورکه می‌دانید، اپل سری آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را به‌عنوان پرچمداران اصلی و قدرت‌مندترین محصولات این کمپانی در دسته‌بندی گوشی‌های هوشمند وارد بازار جهانی کردند که با استقبال بی‌نظیر هوادران درسرار جهان روبه‌رو شد. شاید یکی از مهم‌ترین عوامل محبوبیت این سری درمقایسه‌با نسل‌های گذشته، پشتیبانی از بازی‌های ویدئویی سبک AAA باشد که از فردا ۳۰ اکتبر مصادف‌با هشتم آبان‌ماه به‌صورت رسمی دردسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس آخرین گزارش‌ها و اعلام رسمی ازسوی غول کوپرتینو، کاربران سری آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌توانند بازی ویدئویی معروف و پرطرفدار Resident Evil VIII Village را رسما روی دستگاه‌هایشان بازی کنند. برای کمک به‌کاربران ارزیابی ارزش خرید این نسخه برای گوشی هوشمند پرچمدار اپل با تراشه A17 Pro، یک یوتیوبر با انتشار ویدئویی از گیم‌پلی بازی از تجربیاتش حین بازی گفت و اظهار کرد واقعا تحت‌تاثیر سطح گرافیکی این بازی با آیفون ۱۵ پرو قرار گرفته است. به‌عبارتی دقیق‌تر، او می‌گوید Resident Evil Village نه‌تنها با کیفیت +Full HD و نرخ تصویر ۶۰ فریم برثانیه اجرا می‌شود، بلکه قابلیت‌های گرافیکی دیگری را دراختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید سطح گرافیک بازی را به‌صورت دستی بهبود بخشید.

پیش‌ازاین، یک یوتیوبر چینی با انتشار ویدئویی نشان داد آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را با استفاده از یک پورت USB-C به یک مانیتور خارجی یا تلویزیون متصل کرده و بازی ویدئویی Resident Evil VIII Village را روی آن بازی کرد، اما درآن زمان رزولوشن و فریم ریت بازی به‌ترتیب ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل و ۳۰ فریم برثانیه بود که سطح بسیار متوسط محسوب می‌شود. اما امشب، یوتیوبری با نام مستعار «YouTuber Datura Plays» زودتر کاربران عادی به نسخه موبایلی رزیدنت اویل کمپانی CAPCOM دسترسی پیدا کرده و تجربیاتش را با ما به‌اشتراک گذاشت تا ببینیم سطح جلوه‌های دیداری و شنیداری این نسخه در آیفون ۱۵ پرو چگونه خواهد بود.

علاوه‌براین، باید اشاره کنیم کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس بهره می‌برند می‌توانند از سطح گرافیکی مشابه لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی برای بازی Resident Evil Village برخوردار شوند؛ همچنین، گزینه افزایش ارتقا مقیاس تصویر MetalFX در این دستگاه‌ها پشتیبانی می‌شود که مشابه فناوری NVIDIA DLSS و AMD FSR به‌شمار می‌رود که کیفیت تصویر Quality و Performance را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. شاید باور این موضوع سخت باشد، اما این دو سطح کیفیت تصویر تنها در کارت‌‌های گرافیکی قدرت‌مند با پشتیبانی از Ray Tracing دیده می‌شود.

جدا‌ی‌ازاین، یوتیوبر موردبحث نشان داد بازی Resident Evil Village را می‌توان با رزولوشن‌های ۱۲۹۰×۲۷۹۶ پیکسل و ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل اجرا کرد، برای پایداری نرخ ۶۰ فریم برثانیه پیشنهاد کرد پلیرها سطح تنظیمات گرافیکی بازی را کمی کاهش دهند تا به‌دستگاه فشار وارد نشود. همچنین، در راهنمای بازی اشاره شد Resident Evil Village به ۶ گیگابایت حافظه رم نیاز دارد، اما شما در سری آیفون ۱۵ پرو از ۸ گیگابایت حافظه برخوردار هستید؛ این موضوع به‌صراحا نشان می‌دهد استودیو ژاپنی CAPCOM این نسخه را به‌صورت ویژه برای سری آیفون‌های پرو نسل جدید بهینه‌سازی کرده تا مشکلی برای گیمرها به‌وجود نیاد و بهترین تجربه بصری را احساس کنند.

بازی Resident Evil Village در آیفون ۱۵ پرو

در نهایت باید یادآور شویم برای اجرای روان هر بازی ویدئویی نباید سطح تنظیمات گرافیکی را به‌حداکثر رساند؛ در غیراین‌صورت در هنگام اجرای آن به‌مشکلات فنی زیادی برخورد می‌کنید که می‌توان باعث آزار و اذیت‌تان شود. همچنین، Resident Evil Village در آیپد‌ها با تراشه سیلیکونی M1 و M2 دردسترس خواهد بود. ما به‌زودی می‌توانیم به تجربه واقعی اجرای بازی‌های ویدئویی مانند نسخه موردنظر در این خبر دسترسی پیدا کنیم و تجربه واقعی خودمان را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

اخبار مرتبط: