براساس گزارشی جدید، بازی ویدئویی Resident Evil VIII Village (رزیدنت اویل روستا) برای گوشی‌های آيفون ۱۵ پرو و تبلت‌های آیپد پرو در تاریخ ۳۰ اکتبر مصادف با هشتم آبان‌ماه انتشار خواهد یافت.

همان‌طورکه می‌دانید تراشه A17 Pro آیفون ۱۵ برپایه معماری ۳ نانومتری TSMC ساخته شده که با پشتیبانی از رهگیری پرتوی (Ray Tracing) به کاربران اجازه می‌دهد از بهترین عناوین بازی‌های ویدئویی در سال ۲۰۲۳ بهره‌مند شوند. به‌بیانی دقیق‌تر، عملکرد رایانشی و گرافیکی پیشرفته‌ای برای این تراشه درنظر گرفته شده که برتری منحصر‌به‌فردی به آن در دصنعت گوشی‌های هوشمند می دهد. چندی پیش، یک یوتیوبر چینی با انتشار ویدئویی به ما نشان داد با استفاده از آيفون ۱۵ پرو و اتصال آن به نمایشگر خارجی ازطریق کابل USB-C می‌توان به‌سادگی Resident Evil VIII Village را با بهترین گرافیک بازی کرد.

بازی رزیدنت اویل برای آیفون ۱۵ پرو

البته باید یادآوری کنیم این بازی ویدئویی اکنون درددسترس عموم کاربران قرار ندارد؛ بنابراین اگر شما نیز یکی از کاربران آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس هستید و بی‌صبرانه منتظر انتشار بازی رزیدنت اویل برای آیفون‌تان هستید باید بگوییم که تاریخ انتشار آن توسط یک منبع خبری اعلام شد و قرار است در ۳۰ اکتبر مصادف با هشتم آبان‌ماه سال‌جاری به‌صورت رسمی برای تمام کاربران عرضه شود.

آخرین اخبار و شایعات تایید می‌کنند غول کوپرتینویی باتوجه‌به عملکرد فوق‌العاده بالای تراشه A17 Pro و پشتیبانی از بهترین عناوین بازی‌های ویدئویی قصد دارد در آینده‌ای نه‌چندان دور آیفون‌هایش را تبدیل به کنسول‌های بازی کند تا کاربران برای ارتباط با دنیای گیمینگ نیازی به پرداخت هزینه‌های بیشتری برای خرید کسنول‌های خانگی یا قابل‌حمل نداشته باشند. همچنین، نسخه رزیدنت اویل روستا برای برخی نسخه‌های مهندسی و آزمایشی به‌صورت پیش‌فرض نصب شده بود تا یوتیوبرهای مشهوری که دستگاه را مورد بررسی قرار می‌دهد بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

انتشار بازی رزدینت اویل برای آیپد پرو و آپید ایر و آیفون ۱۵ پرو

براساس گزارشی از وب‌سایت خبری Gematsu، بازی Resident Evil Village (رزیدنت اویل روستا) در تاریخ ۳۰ اکتبر برای آيفون ۱۵ پرو و پرو مکس انتشار می‌یابد؛ همچنین، همی منبع اعلام کرد این بازی درهمین روز برای آیپد پرو عرضه خواهد شد. ازسوی‌دیگر، این بازی ویدئویی با قیمتی معادل ۳۳.۵۰ دلار آمریکا دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. البته باید به‌یاد داشته باشیم که قیمت آن احتمالا در کشورهای مختلف متفاوت باشد که هنوز اطلاعاتی کاملی دراین‌زمینه در دست نیست؛ Resident Evil Village به‌هیچ‌عنوان بازی ارزانی برای گوشی‌های هوشمند محسوب نمی‌شود، اما بازهم طرفدارانی خاصی خواهد داشت که قیمت گزاف آن را پرداخت می‌کنند.

باید توجه داشته باشیم این نسخه از رزیدنت اویل برای آیفون ۱۵ پرو و آيفون ۱۵ پرو مکس بهینه‌سازی شده است، بنابراین نباید انتظار گرافیک فوق‌العاده بالا مانند کنسول PS5 یا Xbox Series X داشته باشید. اما در ویدئویی که از یوتیوبر چینی منتشر شد فهمیدیم Resident Evil Village با رزولوشن ۷۲۰×۱۵۶۰ با حالت HDR و نرخ ۳۰ فریم برثانیه قابل اجرا است و که برای یک گوشی هوشمند فراتر از انتظار خواهد بود. این بازی ویدئویی برای آیپدهای آیپد ایر و آیپد پرو با تراشه‌های M1 و جدیدتر منتشر می‌شود.

رزیدنت اویل برای آیپد پرو

علاوه‌براین، آیفون ۱۵ قابلیت پشتیبانی از کنترلرهای سونی را نیز دارد؛ بنابراین اگر قصد دارید بهترین تجربه کاربری را حین بازی به‌دست آورید می‌توانید از کنترلر DualSense سونی به‌همراه نمایشگر خارجی استفاده کنید تا احساس کنید با کنسول یا کامپیوترهای رومیزی مشغول بازی هستید. درانتها باید ذکر کنیم که دمای آیفون ۱۵ پرو به‌دلیل پردازش‌های سنگنین افزایش می‌یابد، پس باید برای خنک نگه داشتن دستگاه از فن‌های استاندارد مخصوص گوشی استفاده کنید تا عملکرد پایدار را تجربه کنید.

اخبار مرتبط: