شایعات تایید می‌کند استودیو ژاپنی CAPCOM، برای ادای احترام به میراثش قصد دارد نسخه اصلی Resident Evil 1 را بازسازی کرده و تحول عظیمی را در آن ایجاد کند.

طی سال‌های اخیر، استودیو ژاپنی CAPCOM با انتشار نسخه‌های مختلف از بازی ویدئویی Resident Evil طرفداران بسیار زیادی را درسراسر جهان به‌دست آورد؛ همچنین، اوایل سال‌جاری میلادی عرضه نسخه بازسازی شده Resident Evil 4 نشان داد نسخه‌های قدیمی بازهم می‌توانند آینده خوبی داشته باشد و بسیار مورد توجه گیمرها قرار بگیرند. همان‌طورکه می‌دانید، به سی‌امین سالگرد نسخه اصلی Resident Evil نزدیک می‌شویم که در سال ۱۹۹۶ میلادی برای گیمرها منتشر شد که در آن زمان بازتاب رسانه‌ای بی‌نظیری داشت؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

باتوجه‌به سال‌های گذشته و رشد دنیای گیمینگ، متوجه می‌شویم استودیو سازنده بازی‌های ویدئویی به نسخه‌های قدیمی اهمیت می‌دهند و احترام خاصی برای آن قائل هستند؛ بنابراین تصمیم می‌گیرند با عرضه یک نسخه بازسازی شده گیمرهای قدیمی را خوشحال کنند و سود کلانی را نیز به‌دست آورند. اگر به‌یاد داشته باشید، استودیو CAPCOM اولین بار Resident Evil Remake را در سال ۲۰۰۲ میلادی برای کنسول GameCube که به‌عنوان شاهکار صنعت گیمینگ محسوب می‌شود.

Resident Evil Remake

براساس مشخصات Resident Evil 1، گیم‌پلی این بازی تنها هفت ساعت می‌برد که درمقایسه‌با نسخه‌های امروزی فوق‌العاده ساده و کم خواهد بود؛ بنابراین، استودیو سازنده باید مراحل و باس‌فایت‌های بیشتری را معرفی کند تا این بازی به‌سطح کاملا استانداری برسد. تاکنون ما شاهد بازسازی نسخه‌های رزیدنت اویل ۲، رزیدنت اویل ۳ و رزیدنت اویل ۴ بودیم، اما ازآنجایی‌که CAPCOM روی نسل جدید موتور بازی‌سازی RE کار می‌کند احتمالا شاهد عرضه نسخه‌ای فوق‌العاده پیشرفته با سطح جدید گرافیکی خواهیم بود.

علاوه‌براین، قابلیت‌های چشمگیر گرافیکی موتور بازی‌سازی RE Engine دنیای چشمگیر و تماشایی را به‌نمایش می‌گذارد که تقریبا ۲۰ سال قدمت دارد که مهم‌ترین عناوین CAPCOM باعث شده استفاده از آن توسعه یابد. منتقدان حوزه گیمینگ معتقد هستند انتشار نسخه ریمیک Resident Evil می‌تواند نقطه عطفی برای گیمرهای قدیمی باشد؛ شاید بهتر باشد بدانید که عمارت اسپنسر یکی از نمادین ترین و معروف‌ترین شاخص‌های رزیدنت اویل به‌شمار می‌رود که پس‌از گذشت ۲۰ سال هنوز در دنیای گیمینگ می‌درخشد و گیمرها از آن یاد می‌کنند.

شایعات تایید می‌کنند مهندسان و تیم نرم‌افزاری CAPCOM روی توسعه Resident Evil کار می‌کنند؛ بنابراین ما تصور می‌کنیم سطح گرافیکی و زاویه دوربین به‌شکل فوق‌العاده‌ای با بهبود مواجه شود تا دیگر گیمرها آن تجربه بد گیمینگ را نداشته باشند. شاید از فرنچایز Resident Evil بتوان به‌عنوان موفق‌ترین سری بازی‌های ویدئویی طی ۳۰ سال اخیر نام برد، چراکه هیچ‌یک از سازندگان نتوانستند نسخه‌هایی را عرضه کنند که بتواند بیشتر از ۱۰ سال در خاطرات گیمرها باقی بماند.

اخبار مرتبط: