گزارش‌ها نشان می‌دهد استودیو ژاپنی CAPCOM قصد دارد نسخه اصلی بازی ویدئویی Resident Evil را که در سال ۱۹۹۶ میلادی منتشر شد، به‌وسیله موتور قدرت‌مند Unreal Engine 5 دوباره بازسازی کند.

طی دو دهه اخیر، فرنچایز Resident Evil به‌یکی از بهترین و پرطرفداران‌ترین بازی‌های ویدئویی تبدیل شده که نسخه‌های جدید و قدیم آن به‌صورت سالانه میلیون دلار برای استودیو CAPCOM درآمدزایی می‌کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سناریو رزیدنت اویل با الهام از بازی خانه شیرین (Sweet Home) در سال ۱۹۹۵ نوشت و پس‌ازآن در سال ۱۹۹۶ برای کنسول پلی استیشن منتشر شد؛ آمار و نظرسنجی‌های مردمی نشان می‌دهد عرضه اولین نسخه Resident Evil برای همیشه سبک وحشت و بقا را تغییر داد.

شاید نسخه اصلی Resident Evil یکی از جذاب‌ترین گیم‌پلی‌ها را در این فرنچایز داشته باشد که گیمرها می‌توانند با اتمام آن از همه‌چیز دردنیای ترسناک زامبی‌ها مطلع شوند. جهت یادآوری باید بگوییم پس‌از قطع ارتباط با گروه ضربت S.T.A.R.S Bravo، تیم آلفا به‌رهبری آلبرت وسکر معروف در کوه‌های آرکلی سردرگم می‌شوند، اما دیری نمی‌پاید که خودشان درنزدیکی عمارت به‌ظاهر متروک اسپنسر پیدا می‌کند؛ دراین قسمت از بازی، پلیرها با هدایت جیل ولنتاین یا کریس ردفیلد وارد عمارت می‌شوند و خیلی زود پی می‌برند که آن‌ها تنها افراد حاضر در عمارت نیستند.

درحقیقت باید گفت، این عمارت مرکزی برای تحقیقات شرکت داروسازی مخوف آمبرلا بود که تیم آلفا درنزدیکی آن سرگردان شد. همچنین، باید بگوییم در ادامه راه، پلیرها با پازل‌های فکری، چالش‌های بسیار سخت و خط داستانی فوق‌العاده جذاب روبه‌رو هستند که آن را به‌عنوانی یکی‌ از بهترین بازی‌های ویدئویی درکل صعنت گیمینگ می‌کند؛ در سال ۲۰۰۲، استودیو کپکام یک نسخه بازسازی شده Resident Evil را برای برای کنسول Nintendo GameCube منتشر کرد که لقب بهترین بازسازی‌های دوران را به‌خودش اختصاص داد.

علاوه‌براین، در سال‌‌های اخیر، استودیو CAPCOM توانست رزیدنت اویل 2، رزیدنت اویل 3 و رزیدنت اویل 4 را به‌موفقیت‌های بزرگی برساند؛ همچنین نسخه‌‌های بازسازی‌شده آن‌ها با استقبال گرم هواداران برخورار شد که نشان می‌دهد ژانر وحشت و بقای این استودیو طرفداران سرسختی دارد. اگر تیم توسعه‌دهنده بخواهد برنامه‌ سال‌های اخیر را دنبال کند، احتمالا طی یک یا دو سال آینده شاهد انتشار Resident Evil 5 خواهیم بود. باوجوداین، بسیاری از گیمرها خواستار بازسازی نسخه Resident Evil و Evil Code: Veronica هستند.

Resident Evil 1996 توسط Unreal Engine 5 بازسازی خواهد شد

درحال‌حاضر، تنها استودیو CAMCOM می‌داند چه برنامه‌ای برای آینده فرانچایز رزیدنت اویل وجود دارد، اما گزارش‌های جدید وجود دارد که نشان می‌دهد نسخه اصلی با موتور Unreal Engine 5 بازسازی می‌شود تا خواسته‌های گیمرهای حرفه‌ای برآورده شود و بتوانند به‌دوران قدیم بازگردند. شاید پلیرهای قدیمی نیز با شنیدن بازسازی این نسخه علاقه‌ای به امتحان کردن آن داشته باشد تا شاید خاطرات دوران جوانی برای آن‌ها تداعی شود.

روز گذشته، تریلری چهار دقیقه‌ای از گیم‌پلی Resident Evil در کانال یوتیوب «RE Biohazard» آپلود شده که لحظات مختلفی از نسخه اصلی را به‌ما نشان می‌دهد. همچنین، توسعه‌دهندگان با اضافه کردن بخش‌های جدید مانند نویسنده خاطرات نگهبان، فیزیک و هوش مصنوعی دشمنان آن را بسیار جذاب‌تر و طبیعی‌تر از قبل خواهند کرد؛ ازسوی‌دیگر، رویارویی با باس‌فایت‌ها شاید مهم‌ترین قسمت Resident Evil باشد که مورد تحول عظیمی قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط: