باوجود تحسین منتقدان، بازی Resident Evil 7 در‌دستیابی به‌فروش قابل‌توجه روی پلتفرم iOS اپل شکست خورد.

بازی Resident Evil 7 در سال 2017 توسط کپکام در پلتفرم‌های مختلف عرضه شد و تحسین گسترده منتقدان و بازیکنان را با خود به‌همراه داشت. در‌حالی که Resident Evil 7 به‌عنوان یک شاهکار در‌ ژانر وحشت بقا شناخته می‌شود و با بازگشت به ریشه‌های خود، تجربه‌ای دلهره‌آور و هیجان‌انگیز را برای بازیکنان به‌ارمغان آورده‌ است نتوانست در پلتفرم iOS اپل به‌فروش قابل توجهی دست‌ یابد و با شکست مواجه‌شد؛ به‌طوری که آخرین آمارها نشان می‌دهند کپکام حتی نتوانسته بیش از 30,000 دلار کسب درآمد کند.

در‌حال‌حاضر، تنها دستگاه‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از iOS قابلیت اجرای بازی‌های سنگین AAA مانند Resident Evil 7 را به‌لطف تراشه قدرتمند A17 Pro دارند. اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین روی گوشی‌های هوشمند تا‌ پیش‌ازاین ممکن نبود، اما اپل با‌این نوآوری همه‌را شگفت‌زده کرد. با‌وجود‌این، به‌نظر می‌رسد بسیاری از کاربران آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس چندان به چشم‌انداز اپل در این زمینه علاقه‌مند نیستند، زیرا طبق گزارش Mobilegamer، بازی Resident Evil 7 تنها کمتر از 2,000 مشتری پرداخت کننده را در پلتفرم iOS جذب کرده‌است.

Resident Evil 7 در iOS توسط کمتر از 2000 نفر خریداری شده است

با‌وجود دانلود بیش‌از 83 هزار‌بار، Resident Evil 7 تنها 28140 دلار برای کپکام درآمد داشته‌است. باید خاطرنشان کنیم این رقم حتی بدون در‌نظر گرفتن سهم 30 درصدی اپل از فروش است. یکی‌از دلایل اصلی عدم موفقیت مالی می‌تواند این باشد که Resident Evil 7 هفت سال پیش عرضه شده و بسیاری از علاقه‌مندان به‌این‌سری، پیش‌از این آن‌را بر‌روی سایر دستگاه‌ها مانند کامپیوتر‌ها یا کنسول‌های خود بازی کرده‌اند.

یکی دیگر از دلایل عدم استقبال کاربران از Resident Evil 7 در iOS، حجم بالای این بازی است که به 25 گیگابایت فضای خالی نیاز دارد. این حجم بالا احتمالا برای بسیاری از کاربران آیفون 15 پرو و پرو مکس که حاضر نیستند چنین فضایی را به یک بازی اختصاص دهند، مشکل‌ساز باشد. به‌نظر می‌رسد اپل برای تحقق رویای خود در‌زمینه جذب گیمرها به‌پلتفرم iOS نیازمند تغییر استراتژی است و باید علاوه‌بر تمرکز روی دستگاه‌های گران‌قیمت، پشتیبانی بازی‌های سنگین را به دستگاه‌های ارزان‌تر خود نیز گسترش دهد.

قیمت بالای آیفون 15 پرو و پرو مکس در‌کنار هزینه خرید بازی Resident Evil 7، می‌تواند دلیل اصلی عدم استقبال کاربران از‌این بازی باشد. به‌نظر می‌رسد بسیاری از کاربران تمایلی به‌پرداخت هزینه‌های گزاف برای تجربه یک بازی قدیمی بر‌روی موبایل ندارند. این نتایج می‌تواند هشداری برای غول فناوری کوپرتینو باشد که در تلاش است iOS را به‌عنوان یک پلتفرم جدی برای بازی‌های AAA معرفی کند.