قابلیت تازه‌ای در iOS 17 به شما اجازه می‌دهد در صورت فراموشی رمز عبور جدید آن را با رمز عبور قبلی جایگزین کنید.

اگر رمز عبور آیفون خود را تغییر دهید و خیلی زود آن را فراموش کنید، iOS 17 گزینه تازه‌ای برای ریست کردن رمز عبور جدید به‌وسیله رمز عبور قبلی تا ۷۲ ساعت پس از انجام تغییر را اضافه کرده است.

در صورت وارد کردن اشتباهی رمز عبور، روی کلید "رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟" ضربه بزنید تا به صفحه دیگری با گزینه "Try Passcode Reset" منتقل شوید. با زدن این گزینه می‌توانید رمز عبور قبلی آیفون را وارد کرده و یک رمز عبور جدید ایجاد کنید.

البته اگر نگران امنیت گوشی خود هستید، یک گزینه‌ در برنامه تنظیمات به شما امکان می‌دهد رمز عبور قبلی را قبل از پایان ۷۲ ساعت منقضی کنید تا نتوان از آن برای تنظیم مجدد رمز عبور جدید استفاده کرد.

iOS 17 به شما 72 ساعت فرصت می دهد تا پسورد را لغو کنید

از اولین نسخه بتا iOS 17، با وجود گزارش‌هایی از جاسوسی رمز عبور کاربران آیفون در مکان‌های عمومی و سپس سرقت دستگاه، هنوز امکان تغییر رمز عبور حساب Apple ID با رمز عبور آیفون وجود دارد. به منظور دسترسی گسترده به دستگاه کریگ فدریگی، مدیر بخش مهندسی نرم‌افزار اپل، هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت اپل همچنان به بررسی راه‌های دیگر برای رفع این مشکل ادامه می‌دهد، اما هنوز هیچ تغییری در این زمینه ایجاد نشده است.

iOS 17 اواخر امسال برای آیفون XS و نسخه‌های جدیدتر منتشر خواهد شد. در حال حاضر نسخه بتا به صورت رایگان در دسترس است.

نظر شما در مورد قابلیت فراموشی رمز عبور چیست؟ آیا با توجه به مشکلات امنیتی این قابلیت نسبت به کارایی آن، ارزش استفاده دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: