براساس گزارشی از افشاگر معروف حوزه فناوری آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از حاشیه‌های بسیار باریکی برخوردار می‌شوند.

طبق اخبار و شایعات پیرامون سری آیفون ۱۵ انتظار نمی‌رود کمپانی اپل تغییرات گسترده‌ای در طراحی نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ ایجاد کند، اما تغییراتی وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را درمقایسه با نسل گذشته متمایز کند. برای مثال، یک افشاگر از کره جنوبی با انتشار تصویری اعلام کرد آیفون ۱۵ پرو و پرومکس حاشیه‌های بسیاری باریک‌تری خواهند داشت و بسیار ظریف‌تر از مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به‌نظر می‌رسند.

چندی پیش، مارک گورمن، تحلیل‌گر سرشناس نشریه بلومبرگ اظهار کرد غول فناوری اهل کوپرتینو از تکنولوژی جدیدی به‌نام «LIPO» استفاده می‌کند که می‌تواند فریم مدل‌های پرو آیفون ۱۵ را از ۲.۲ میلی‌متر به ۱.۵ میلی‌متر کاهش دهد. همچنین، افشاگر معروف، آیس یونیورس، بیان کرد آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس باریک‌ترین دستگاه‌ها بین تمامی گوشی‌های هوشمند بازار در سال ۲۰۲۳ خواهند بود.

علاوه‌براین، افشاگر کره‌ای با نام مستعار یوکس تصویری از نمایشگر نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ منتشر کرد به خوبی تفاوت‌های موجود در نسل فعلی با نسل آینده را نشان می‌دهد؛ اما باید به‌یاد داشته باشیم که رندرهای مذکور درحد شایعه هستند و نباید به آن‌ها اکتفا کنیم، چراکه کمپانی اپل همیشه برای طرفدارانش سورپرایزهای زیادی دارد.

باتوجه ‌به رندر منتشر شده، می‌توان گفت حاشیه‌های باریک به زیبایی و ارگونومیک‌تر شدن دستگاه کمک شایانی می‌کند. نسل‌های گذشته همیشه از صفحه‌نمایش تخت برخوردار بودند که آسیب‌ به آن‌ها به کمترین میزان ممکن می‌رسید، اما اکنون می‌بینیم که رندرها نمایشگری منحنی را نشان می‌دهد.

قاب نازک آیفون 15

مشخصات سخت‌افزاری نمایشگر آیفون ۱۵ پرو‌ و پرومکس با نسل گذشته تفاوت چندانی ندارند؛ براین‌اساس نمایشگرها به‌ترتیب ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی خواهند بود. همچنین داینامیک آیلند که از پرطرفدارترین قابلیت‌های نسخه‌های آیفون ۱۴ محسوب می‌شود به تمامی نسخه‌های آیفون ۱۵ اضافه می‌شود تا جذابیت‌های این سری افزایش یابد. درباره سایر جزئیات فنی دستگاه اطلاعات دقیقی دردست نیست و باید منتظر اخبار جدیدتر باشیم.

افشاگری و تصویر انتشار یافته امروز تنها جزئیاتی از صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد، اما به‌لطف اخبار گذشته می‌دانیم سری آیفون ۱۵ با تغییرات دیگری همراه می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جایگزینی درگاه تایپ سی با لایتنینگ اشاره کرد؛ این تغییر درپی قانون جدید اتحادیه اروپا مبنی‌بر تجهیز تمام دستگاه‌های الکترونیکی به درگاه تایپ سی اجرا می‌شود.‌

افزون‌بر نکات یادشده، ارتقاهای دیگری در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس ایجاد می‌شود که شایعاتی درباره آن‌ها در خبرگزاری‌های حوزه فناوری مشاهده می‌شود. به‌عنوان مثال، مدل‌های یادشده از فریم تیتانیومی برخوردار می‌شوند که به استحکام و سبک‌تر شدن دستگاه کمک فراوانی می‌کند، اما باید به‌یاد داشته باشیم که هزینه ساخت آن‌ها بسیار بیشتر می‌شود. همچنین گفته می‌شود کمپانی اپل قصد دارد دکمه قطع صدا را با دکمه اکشن جایگزین کند که چندین قابلیت دارد و کاربران می‌توانند با استفاده از آن ویژگی‌های پرکاربرد را برای خودشان شخصی‌سازی کنند. 

درانتها یادآوری می‌شود مراسم رونمایی از سری آیفون ۱۵ احتمالا بیست‌‌ودوم شهریور‌ماه در کالیفرنیا آمریکا برگزار می‌شود و انتظار می‌رود مدل‌های پرو با افزایش قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار روبه‌رو شوند، اما قیمت مدل‌های پایه همچنان ثابت باقی می‌ماند. همچنین برخی کارشناسان براین‌باورند که آخرین نسل از گوشی‌های ساخت شرکت اپل به بهترین و قدرتمندترین دستگاه‌های هوشمند بازار تبدیل می‌شوند.