شرکت نوکیا یا HMD گلوبال در دی ماه ۱۴۰۱ از گوشی میان رده نوکیا C12 خود رونمایی کرد و دو ماه بعد در اسفند ماه ۱۴۰۱ از نسخه‌های پرو این گوشی رونمایی کرد. اکنون این شرکت باز هم عضو جدیدی را به این خانواده اضافه کرده است و ما شاهد رونمایی نوکیا C12 Plus هستیم. در ادامه به مشخصات فنی این دستگاه می‌پردازیم.

نسخه پرو نوکیا C12 پیش‌تر با همان مشخصات نسخه پایه عرضه شده بود و تنها تفاوت آن باتری بزرگتر ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن نسبت به نسخه پایه بود. چرا که نوکیا C12 دارای باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است.

حال پس از رونمایی نوکیا C12 Plus نیز ما شاهد تفاوت کم این دستگاه با نسخه پرو هستیم. Nokia C12 Plus با نسخه پرو تنها در میزان حافظه رم تفاوت دارد. اما انتظار حافظه رم بیشتر در این نسخه را نباید داشت. چرا که نوکیا C12 Plus با میزان حافظه رم کمتری عرضه شده است.

نوکیا C12 Pro در دو نسخه با حافظه رم ۲ و ۳ گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت عرضه شده بود. این در حالی است که C12 پلاس دارای یک نسخه سخت‌افزاری است و آن نسخه نیز دارای حافظه رم ۲ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی است. البته به هر حال شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی، میزان حافظه ذخیره‌سازی این گوشی را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید.

طراحی رنگ‌های نوکیا C12 پلاس

این گوشی در سایت نوکیا هند با پردازنده غیر معروفی از شرکت Unisoc دیده شده است. این پردازنده دارای ۸ هسته پردازشی است که این هسته‌ها در بیشترین حالت دارای فرکانس پردازشی ۱.۶ گیگاهرتز هستند. البته نام این پردازنده در این سایت به صورت دقیق منتشر نشده است. اما احتمالاً مانند سایر نسخه‌ها نوکیا در این گوشی نیز از پردازنده Unisoc با شماره مدل SC۹۸۶۳A۱ استفاده کرده است.

علاوه بر این نوکیا C12 Plus دارای صفحه نمایش ۶.۳ اینچی با رزولوشن HD+ است. همچنین این گوشی دارای دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت خود و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو خود است. این گوشی با اندروید ۱۲ نسخه Go Edition عرضه شده است و خوشبختانه می‌توان شاهد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز در این گوشی بود.

هنوز معلوم نیست که نوکیا C12 Plus چه زمانی برای فروش عرضه خواهد شد. اما قیمت این گوشی در هند با برچسب قیمتی حدود ۱۰۰ دلار عرضه می‌شود. این در حالی است که نسخه پرو این گوشی در بازار آسیا با برچسب قیمتی ۹۰ دلاری عرضه شده است و ما‌امیدواریم نوکیا درباره این تفاوت قیمتی شفاف‌سازی کند.

نظر شما درباره رونمایی نوکیا C12 Plus به عنوان یک گوشی اقتصادی در بازار چیست؟ آیا حاضر به خرید این گوشی به عنوان گوشی دوم خود هستید؟ همچنین آیا تجربه استفاده از گوشی‌های میان رده جدید این شرکت مانند نوکیا C22 و C32 را دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.