اخیرا تصاویر جدیدی در اینترنت پخش شده‌ که نمایی کلی از آیفون‌های سری 15 ارائه می‌دهد. هرچند هنوز فاصله زیادی تا معرفی این گوشی‌ها داریم، اما بازار خبرهای آیفون همیشه داغ بوده است. آیفون 15 پلاس 6.7 اینچی امکان دارد در مقایسه با همتای نسل قبلی خود، یعنی آیفون 14 پلاس، تغییرات اندکی را در زمینه طراحی تجربه کند. تصاویر این گوشی را خبرگزاری 9to5Mac، مبتنی بر طرح‌های اولیه لو رفته از زنجیره تولید آیفون 15 منتشر کرده است.

درست مانند مدل استاندارد نسل بعدی، iPhone 15 Plus هم ناچ بالای صفحه را با یک جزیره داینامیک جایگزین خواهد کرد. اپل به احتمال زیاد قصد اضافه کردن جزیره داینامیک را به تمام مدل‌های آیفون‌های جدیدش دارد. این گوشی همچنین به جای پورت لایتنینگ، از یک پورت USB-C استفاده خواهد کرد، که یکی دیگر از تغییرات عمده آیفون‌های 15 به نسبت نسل‌های قبلی می‌باشد.

علاوه بر جزیره داینامیک، حاشیه‌های کنار صفحه‌نمایش آیفون 15 پلاس نیز اندکی نازک‌تر شده‌اند. لبه‌های کناری نمایشگر دستگاه کمی خمیده‌تر شده‌اند تا هماهنگی بهتری را با لبه‌های خمیده قاب پشتی داشته باشند. همچنین گفته می‌شود برآمدگی دوربین پشتی آیفون 15 پلاس کمی بیشتر شده است.

طراحی ظاهری و قابلیت‌های آیفون 15 پلاس کاملا مشابه آیفون 15 معمولی هستند. بنابراین این گوشی هم احتمالا دارای دو ماژول دوربین عریض و فوق عریض در قاب پشتی خواهد بود. مهمترین تفاوت بین مدل استاندارد و پلاس آیفون 15، مثل همیشه در اندازه صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری است. آیفون 15 پلاس 6.7 اینچی، باتری بزرگ‌تری نسبت به آیفون 15 معمولی 6.1 اینچی خواهد داشت.

طراحی جزیره داینامیک آیفون 15

آیفون 15 معمولی و پلاس، هردو از تراشه مشابه A16 استفاده می‌کنند که در مدل‌های پرو آیفون 14 به کار رفته بود. همچنین هردو دستگاه از مودم X70 کوالکام بهره‌مند خواهند بود. در کنار اینها، انتظار داریم که مدل‌های پرو آیفون 15 از بدنه تیتانیومی، تراشه A17، طراحی خمیده‌تر و دوربین‌های پیشرفته‌تری برخوردار باشند.

تصاویر منتشر شده جدید، همچنین رنگ‌بندی اصلی آیفون 15 پرو را نشان می‌دهند. رنگ اصلی آیفون 15 پرو قرمز بسیار تیره با کد رنگی #410D0D است. رنگ اصلی آیفون‌ 12 پرو آبی اقیانوسی، آیفون 13 پرو آبی سیرا و آیفون 14 پرو بنفش تیره بود. اما به نظر می‌رسد که اپل امسال رنگ قرمز تیره را به عنوان رنگ اصلی مدل‌های پرو آیفون 15 انتخاب کرده و به زودی یک اسم خاص برای آن در نظر می‌گیرد.

رنگ‌بندی اصلی مدل‌های معمولی و پلاس آیفون 15 نیز صورتی (با کد رنگی #CE3B6C ) و آبی روشن (با کد رنگی (#0DB1E2) خواهد بود. طبیعتا رنگ‌بندی‌های دیگری هم برای تمام مدل‌های آیفون 15 معرفی خواهد شد. البته تا زمان معرفی رسمی این دستگاه‌ها نمی‌توانیم از رنگ‌بندی آنها مطمئن باشیم. اگر به خاطر داشته باشید، پش از عرضه گفته شده بود که آیفون X هم دارای یک رنگبندی طلایی خواهد بود اما هرگز این اتفاق نیفتاد.

خبر مرتبط: احتمال عرضه آیفون‌ ۱۵ پرو با ۸ گیگابایت رم