کاربران هندی سری ردمی نوت ۱۳ آپدیت HyperOS را دریافت کرده و به‌زودی در هفته‌های آینده در دسترس کاربران ایرانی قرار می‌گیرد.

مهر ماه ۱۴۰۲ شرکت شیائومی سری گوشی جدید ردمی نوت ۱۳ را معرفی و راهی بازار کرد. این سری شامل نشخه‌های پایه، پرو و پرو پلاس محبوبیت زیادی در ایران کسب کرده و توانستند مشتریان زیادی را به‌خود بکشانند. بااین حال عرضه آنها قبل از معرفی آپدیت سیستم‌عامل اختصاصی HyperOS برپایه اندروید ۱۴ اتفاق افتاد تا گوشی‌های جدید شیائومی باوجود عرضه در بازار جهانی پس از این آپدیت، به رابط کاربری MIUI مجهز شوند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد آپدیت مورد انتظار برای سری محبوب عرضه شده است.

به‌گزارش Gizmochina، آپدیت HyperOS برای کاربران هندی سری ردمی نوت ۱۳ منتشر شده که علاوه‌بر ارائه قابلیت‌های جدید و بهبود تجربه کاربری، عملکرد فنی دستگاه را هم ارتقا می‌دهد. این به‌روزرسانی در سری ردمی نوت ۱۳ قابلیت «Comprehensive Refactoring» را اضافه کرده که با زمان‌بندی و توزیع عملیات‌های پردازشی در هسته‌ها و زمان‌های متفاوت توان دستگاه را بالاتر می‌برد. این قابلیت هنگام اجرای بازی و برنامه‌های سنگین به اجرای بهتر کمک کرده و نقش مهمی در صرفه‌جویی مصرف انرژی دارد.

HyperOS Updates

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید HyperOS، سیستم امنیتی «End-to-End Security» است. این سیستم برای محافظت از داده‌های کاربر و حریم خصوصی توسعه یافته و علاوه‌برآن با ارتقا رابط کاربری، تجربه استفاده کاربران را ارتقا می‌دهد. همچنین این به‌روزرسانی قابلیت شخصی‌سازی در صفحه‌قفل با سبک‌ها، پس‌زمینه‌ها و ویجت‌های جدید دراختیار کاربر می‌گذارد. یکی دیگر از تغییرات این سیستم‌عامل، تغییرات مربوط به بخش کنترل سنتر بود که شباهت بیشتری به iOS پیدا کرده است. البته بااستفاده از تنظیمات امکان برگرداندن برخی از تغییرات مانند نوشته زیر آیکون‌ها وجود دارد.

شیائومی اعلام کرد با آپدیت HyperOS برای ردمی نوت ۱۳ پرو وپلاس، این دستگاه از نظر دوربین ارتقا پیدا کرده است. بااین حال شیائومی جزئیاتی را درباره این تغییرات به اشتراک نگذاشت. همچنین مشخص نیست ارتقا دوریبن فقط برای مدل پرو پلاس اعمال می‌شود یا دوربین بقیه نسخه‌های این سری هم بهتر می‌شوند. یکی دیگر از تغییرات HyperOS، طراحی جدید آیکون‌ها و انیمیشن‌های اپلیکیشن‌هاست که از فلسفه طراحی جدید شیائومی «ALIVE DESIGN PHILOSOPHY» الهام گرفته شده است.

از دیگر بخش‌های ارتقا یافته HyperOS نسبت‌به ردمی نوت ۱۳ می‌توان به بهبود برنامه File Manager برای دسته‌بندی و سازمان‌دهی بهتر فایل‌ها و بهبود برنامه آب و هوا با انیمیشن‌های جدید برای نمایش وضعیت فعلی اشاره کرد. آپدیت HyperOS اکنون در دسترس کاربران هندی سری ردمی نوت ۱۳ قرار گرفته و قرار است طی هفته‌های آینده برای کاربران مناطق دیگر هم عرضه شود. بااین حال هنوز تاریخ دقیقی برای کاربران ایرانی به‌دست ما نرسیده و باید منتظر درز اطلاعات بیشتر بمانیم.

آیا شما آپدیت HyperOS را برای گوشی سری ردمی نوت ۱۳ دریافت کرده‌اید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: