همانطور که انتظار می‌رفت، معرفی ردمی نوت 12 توربو امروز در چین انجام شد. این دستگاه می‌تواند تحول جدیدی در بازار میان‌رده‌ها محسوب شود زیرا برخی از مشخصات آن تاکنون در گوشی‌های دیگر دیده نشده است. یکی از این ویژگی‌ها، استفاده از تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 بود که به تازگی توسط کوالکام معرفی شده است.

اما از این موضوع هم اگر بگذریم، در معرفی ردمی نوت 12 توربو مشخص شد که برای اولین بار در دنیای دستگاه‌های میان رده، مدل توربو از رم 16 گیگابایتی با حافظه 1 ترابایتی استفاده می‌کند. این حجم از حافظه تاکنون فقط به دستگاه‌های پرچمدار با قیمت بسیار بالا محدود بود اما حالا ردمی نشان داد که می‌توان آن را با قیمت کم به میان‌رده‌ها هم اضافه کرد.

اگر از این موضوع بگذریم، باید گفت که این دستگاه از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی اولد با رزولوشن فولد اچ‌دی استفاده می‌کند که تفاوت خاصی با دستگاه‌‌های دیگر این سری ندارد. این پنل نرخ بروزرسانی 120 هرتزی دارد و یک پانچ‌هول را برای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در بخش بالای خود جای داده است. یکی از نکات جذاب در مورد این صفحه نمایش، حاشیه‌های آن است. ردمی توانسته حاشیه‌های اطراف پنل را نسبت به گذشته کوچکتر کند و آن‌ها را کمی بیشتر به پرچمداران نزدیک کند.

ماژول دوربین این دستگاه هم نسبت به گذشته تغییر کرده و حالا ظاهر آن شباهت زیادی به دستگاه‌های سامسونگ دارد. در ردمی نوت 12 توربو هر لنز به صورت جداگانه از قاب پشتی خارج شده و دیگر یک برآمدگی کلی برای تمامی دوربین‌ها وجود ندارد. دوربین اصلی در این دستگاه رزولوشن 64 مگاپیکسلی دارد و از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. در بخش پایین آن یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید قرار گرفته و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو هم در کنار آن قرار دارد.

در معرفی ردمی نوت 12 توربو اعلام شد که این دستگاه مثل دیگر دستگاه‌های سری ردمی نوت 12، از یک باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده می‌کند که می‌تواند با توان 67 وات شارژ شود. این دستگاه به صورت پیش‌‌فرض با رابط کابری MIUI14 بر پایه اندروید 13، بلوتوث 5.3، وای فای 6، جک هدفون و حسگر مادون قرمز عرضه می‌شود.

ردمی نوت 12 توربو با حافظه 1 ترابایتی معرفی شد

نوت 12 توربو در سه رنگ آبی، مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود. قیمت این دستگاه در نسخه 8/256 حدود 290 دلار، در نسخه 12/256 حدود 305 دلار، در نسخه 12/512 حدود 335 دلار و در نسخه 16 گیگابایت رم و حافظه یک ترابایتی حدود 378 دلار اعلام شده است. این اولین بار است که شاهد عرضه یک دستگاه با این حجم از حافظه و رم در بازه قیمتی کمتر از 400 دلار هستیم.

شرکت ردمی همچنین در همکاری با استودیو برادران وارنر، نسخه خاصی از این دستگاه را با تم هری پاتر تولید کرده است که از طراحی خاصی برخوردار است. این دستگاه به صورت پیش‌فرض با حافظه 8/256 گیگابایتی عرضه می‌شود و قیمت 349 دلاری دارد. همچنین جعبه نسخه هری پاتر هم کمی با نسخه‌های دیگر تفاوت دارد و لوازم خاصی در آن قرار داده شده که همگی شخصی سازی شده هستند.

فروش این دستگاه در چین از 31 مارس شروع می‌شود و زمان عرضه جهانی آن هنوز مشخص نیست. اگر شما با دستگاه‌های سری ردمی نوت 12 آشنایی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو را مطالعه کنید.