ردمی K70E با تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا، نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی و طراحی پرچمداران معرفی شد که قیمت آن تنها ۳۰۰ یورو است.

لحظاتی قبل در رویداد ردمی این شرکت از میان‌رده اقتصادی جدید با نام ردمی K70E در کنار نسخه‌های K70 و K70 پرو رونمایی کرد. معمولا گوشی‌های سری K بالاترین کیفیت را بین مدل‌های ردمی دارند، اما مدل E با قیمت بسیار پایینی عرضه می‌شود و در رده میان‌رده اقتصادی قرار می‌گیرد. امسال هم ردمی K70E با ظاهر جذاب و مشخصات متوسط معرفی شده و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی از تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا مدیاتک بهره می‌برد. این تراشه که با استفاده از فناوری ۴ نانومتری شرکت TSMC توسعه یافته، عملکردی مشابه دایمنسیتی ۹۳۰۰ کوالکام دارد.

ردمی K70E از هوش مصنوعی روی دستگاه هم بهره می‌برد. این هوش مصنوعی امکان ساخت زیرنویس به‌صورت زنده، تولید جمله و عکس را نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی تنها ۸.۰۵ میلی‌متر ضخامت دارد و بسیار خوش دست است. شرکت ردمی برای توسعه این دستگاه از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن 1.5K، نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی، حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیتی، عمق رنگ ۱۲ بیتی و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کرد. همچنین ردمی این دستگاه را به فناوری کاهش نور PWM با سقف ۱۹۲۰ هرتز مجهز کرده تا از خستگی چشم کاربر هنگام استفاده طولانی مدت جلوگیری کند. دوربین سلفی این دستگاه هم درون پانچ هول روی نمایشگر مشاهده می‌شود.

ردمی K70E

در پنل پشتی ردمی K70E، ماژول دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی به‌همراه فلش LED قرار گرفته است. این دوربین از فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. همچنین دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی روی نمایشگر و درون پانچ هول قرار گرفته است. این دوربین هم از فیلم‌برداری با ۱۲۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰ پشتیبانی می‌کند و عملکرد مناسبی هنگام برقراری تماس تصویری دارد. این دستگاه از خنک‌کننده ۵۰۰۰ میلی‌متر مربعی بهره می‌برد تا در استفاده طولانی مدت عملکرد خوبی را ارائه دهد.

ردمی K70E از حافظه رم LPDDR5X تا سقف ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی UFS 4.0 تا یک ترابایت بهره می‌برد تا درکنار تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا عملکرد خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد. این مجموعه از یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. همچنین یه شارژ سیمی سریع ۹۰ واتی مجهز شده است. با بهره‌مندی از این شارژ، دستگاه تنها ظرف حدود ۲۵ دقیقه به‌صورت کامل شارژ می‌شود. استفاده از باتری بزرگ ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و حفظ ضخامت ۸ میلی‌متری، دست‌آورد بسیار بزرگی برای گوشی میان‌رده اقتصادی به‌حساب می‌آید، یادآوری می‌شود که ضخامت نسخه نسل قبلی با باتری مشابه ۰.۵ میلی‌متر و ۶ درصد بیشتر بود.

دوربین ردمی K70E

یادآوری می‌شود که شرکت ردمی زیرنظر شیائومی است و بنابراین ردمی K70E و بقیه گوشی‌های سری K70 از سیستم‌عامل HyperOS بهره‌مند می‌شوند. این سیستم‌عامل با بهره‌مندی از اندروید ۱۴ طراحی شده که به‌عنوان جایگزین رابط کاربری MIUI مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم‌عامل علاوه‌بر ارائه قابلیت‌های اندروید ۱۴، اتصالات بین دستگاه‌های اکوسیستم شیائومی را آسان‌تر کرده و امنیت بسیار بالاتری دارد. همچنین تمرکز ردمی برای توسعه این دستگاه روی عملکرد آن هنگام اجرای بازی بوده است.

این دستگاه قرار است در رنگ‌های سفید، مشکی و سبز و با قیمت ۱۹۹۹ یوان معادل ۲۸۲ یورو راهی بازار چین شود. البته با گذر زمان و طی ماه‌های بعدی در بازار جهانی هم عرضه می‌شود، اما گفته می‌شود پیش از آن نسخه دیگری از این دستگاه با نام پوکو ایکس ۶ پرو راهی بازار می‌شود که فقط با تغییر نام تجاری همراه است و تفاوتی از نظر مشخصات داخلی با این دستگاه ندارد. البته این مسئله کمی عجیب است، زیرا تاکنون دستگاهی با مشخصات این‌چنینی در سری ایکس محصولات پوکو عرضه نشده بود و باید دید قیمت آن به چه صورتی خواهد بود.

شرکت ردمی درکنار این دستگاه از لپ‌تاپ ردمی بوک ۱۶ (۲۰۲۴)، ساعت ردمی واچ ۴ و هندزفری ردمی بادز ۵ پرو هم رونمایی کرد.

اخبار مرتبط: