حدود یک هفته پیش گوشی‌های پرچمدار ردمی K60 اولترا و وان پلاس Ace 2 پرو با مشخصات سخت‌افزاری غیرقابل‌‌تصوری وارد بازار شدند؛ اکنون در این مقاله قصد داریم این دو گوشی هوشمند را بایکدیگر مقایسه کنیم.

کمتر از یک هفته پیش گوشی‌های هوشمند ردمی K60 اولترا و وان پلاس Ace 2 پرو با مشخصات سخت‌افزاری باورنکردنی نظیر حافظه رم ۲۴ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی وارد بازار شدند. کمپانی‌های چینی نوظهور برای پیدا کردن سهمی قابل‌توجه در بازار جهانی دستگاه‌های بسیار باکیفیتی را با برچسب قیمتی زیر هزار دلار روانه بازار می‌کنند که مورد استقبال طیف وسیعی از کاربران در بازار داخلی و خارجی قرار می‌گیرد؛ البته باید یادآوری کنیم سازندگان مذکور برای پایین آوردن قیمت تمام‌شده گوشی‌ها از تکنیک‌های خاصی استفاده می‌کنند که شاید برای همه افراد مهم نباشد، اما یقینا برای کاربران حرفه‌ای حائز اهمیت خواهد بود؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از دو گوشی وان پلاس Ace 2 پرو و ردمی K60 اولترا اشاره می‌کنیم.

دوربین  ردمی K60 اولترا

براساس جزئیاتی از طراحی و مشخصات سخت‌افزاری ردمی K60 اولترا، نمایشگر این گوشی از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ ساخته می‌شود که مقاوت بسیار بالایی در برابر خط‌وخش و ضربات ناگهانی دارد، اما کمپانی سازنده برای کاهش قیمت از پلاستیک برای پنل پشت دستگاه بهره برده که یک امتیاز منفی برای گوشی ردمی K60 اولترا محسوب می‌شود. همچنین سیستم دوربین از دیگر نکات منفی محسوب می‌شود که شیائومی برای کاهش قیمت به آن روی آورده است؛ ماژول سه‌گانه این گوشی هوشمند شامل سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور ۸ مگاپیکسلی و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شود.

نام دستگاهردمی K60 اولتراوان پلاس Ace 2 پرو
استاندارد IPIP68IP68
وزن۲۰۴ گرم
محافظ نمایشگرCorning Gorilla GlassAsahi Dragontrail
ظرفیت باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
شارژ باتریUSB Power Delivery 3.0SuperVOOC
شارژ بی‌سیم
حافظه داخلیحداکثر یک ترابایتحداکثر یک ترابایت
حافظه رمحداکثر ۲۴ گیگابایتحداکثر ۲۴ گیگابایت
شیار میکرو اس‌دی
سیستم‌عاملاندروید ۱۳اندروید ۱۳
رابط کاربریMIUI 14ColorOS 13
تراشهمدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاساسنپدراگون ۸ نسل ۲
فرکانس هسته اصلی۳.۳۵ گیگاهرتز۳.۲ گیگاهرتز
پردازنده گرافیگیARM Immortalis-G715آدرنو ۷۴۰
دو سیم‌کارت

ازسوی‌دیگر، پنل پشت وان پلاس Ace 2 پرو از جنس شیشه و فریم دستگاه با پلاستیک ساخته شده تا قیمت نهایی دستگاه کمتر شود. همچنین سیستم دوربین این گوشی با ردمی K60 اولترا تفاوتی ندارد و از یک ماژول سه‌گانه بهره‌ می‌برد که شامل سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی می‌شود. تنها تفاوت سیستم دوربین وان پلاس Ace 2 پرو و ردمی k60 اولترا حالت فیلم‌برداری و پشتیبانی از کیفیت 8K با نرخ ۲۴ فریمی است که گوشی وان پلاس از پشتیبانی نمی‌کند.

وان پلاس Ace 2 پرو

ردمی K60 اولترا از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی اولد بهره می‌برد که با رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی، تراکم پیکسلی ۴۴۶ پی‌پی‌آی، سطح روشنایی خودکار ۲۶۰۰ نیتی و پشتیبانی از گواهی HDR10+ همراه می‌شود؛ نسبت تصویر این گوشی ۲۰:۹ و نسبت تصویر به بدنه دستگاه ۸۷.۵درصد است که برای یک گوشی پرچمدار اقتصادی مناسب خواهد بود. این نمایشگر با محافظ صفحه آساهی گلس محافظت می‌شود که دربرابر خط‌وخش و ضربه‌ها یا سقوط داوم بالایی دارد.

دربخش سخت‌افزاری و سرعت هر دو دستگاه عملکرد تقریبا مشابهی دارند که آن‌ها را به‌عنوان یک پرچمدار واقعی در سال ۲۰۲۳ معرفی می‌کند. گوشی وان پلاس Ace 2 پرو از تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برپایه معماری ۴ نانومتری TSMC استفاده می‌کند که برای عملکرد روان و منسجم به حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X و یک ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 مجهز می‌شود. همچنین ردمی K60 اولترا از پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس به‌همراه ۲۴ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X و یک ترابایت حافظه UFS 4.0 عرضه می‌شود تا عملکرد دستگاه پایدار باشد.

سخت‌افزار وان پلاس Ace 2

تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس از هشت هسته آرم کورتکس تشکیل می‌شود که فرکانس قوی‌ترین هسته آن به ۳.۲ گیگاهرتز می رسد؛ این پردازنده در تست تک هسته هسته‌ای گیک‌بنچ ۵ توانسته امتیاز ۱۴۹۱ و در تست چند هسته‌ای به امتیاز ۵۳۷۹ برسد. همچنین در بنچ‌مارک آن‌توتو موفق کسب امتیاز ۱۳۶۲۲۳۸ برسد که عدد قابل‌توجهی محسوب می‌شود. پردازنده گرافیکی این تراشه ایمورتالیس G715 است که برپایه معماری والهال ۴ ساخته می‌شود و قدرت پردازش بالایی در اجرای بازی‌های موبایلی و رندرگیری‌ها دارد.

علاوه‌براین، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از هشت هسته تشکیل می‌شود و فرکانس قوی‌ترین هسته آن به ۳.۳۵ گیگاهرتز می‌رسد. در بنچ‌مارک گیک‌بنچ ۵ این تراشه پرچمدار توانست به امتیاز‌های ۱۴۸۱ و ۴۹۴۶ در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای برسد که درمقام مقایسه با پردازنده کمپانی مدیاتک توان کمتری دارد. همچنین بنچ‌مارک آن‌تو‌تو نیز با امتیاز ۱۲۷۲۵۲۵ نشان می‌دهد تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس از قدرت بیشتری در پردازش داده‌ها برخوردار است. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به پردازنده گرافیکی مجهز می‌شود که فرکانسی معادل ۶۸۰ مگاهرتز دارد و سرعت پردازش داده‌ها توسط این پردازنده حدود ۳۴۸۱ گیگافلاپس برآورد می‌شود که می‌تواند چندین برنامه را در پس‌زمینه به‌صورت هم‌زمان اجرا کند.

باتری ردمی K60 اولترا و وان پلاس Ace 2 پرو

درمقام مقایسه باتری ردمی K60 اولترا و وان پلاس Ace 2 پرو، باید اشاره کنیم که هریک از دستگاه‌ها از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استاندارد بهره می‌برند که می‌تواند درطول روز شارژدهی خوبی داشته باشند. همچنین به‌دلیل بهره‌مندی از بهترین تراشه‌های روز دنیا مصرف انرژی بسیار پایین دارند؛ برهمین‌اساس، کاربرانی که استفاده متعادلی از این دستگاه‌ها دارد احتمالا هر دو یا سه روز یک‌بار نیاز به شارژ مجدد داشته باشند. تنها تفاوت این دو پرچمدار پشتیبانی از شارژ است که ردمی K60 اولترا با شارژ سریع سیمی ۱۲۰ واتی و وان پلاس Ace 2 پرو با شارژ سریع سیمی ۱۵۰ واتی عرضه می‌شود.

اما مهم‌ترین بخش مقایسه ردمی K60 اولترا و وان پلاس Ace 2 پرو قیمت آن‌‌ها محسوب می‌شود؛ گوشی پرچمدار ساخت کمپانی شیائومی با قیمت پایه برای پیکربندی حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی حدود 360 دلار و وان پلاس Ace 2‌ پرو با قیمت پایه ۴۱۰ دلار برای پیکربندی یکسان وارد بازار می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت که ارزش خرید ردمی بیشتر است.

مقایسه مرتبط: