بنابر اعلام رسمی کمپانی سازنده، گوشی ردمی K60 اولترا با حافظه رم ۲۴ گیگابایتی و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی معرفی می‌شود.

براساس گزارش‌های اخیر، کمپانی چینی شیائومی طی برگزاری مراسمی در روز دوشنبه بیست‌وسوم مردادماه از گوشی‌های هوشمند تاشو شیائومی میکس فولد ۳، پد ۶ مکس و ساعت هوشمند شیائومی بند ۸ پرو رونمایی می‌کند. البته دستگاه‌‌های فوق تنها دستگاه‌هایی نیستند که در این رویداد معرفی می‌شوند و غول فناوری چینی قصد دارد ردمی K60 اولترا را با حافظه رم ۲۴ گیگابایتی معرفی کند؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این گوشی می‌پردازیم.

ابتدا باید یادآوری شود ردمی K60 اولترا آخرین و پیشرفته‌ترین نسخه از سری K60 محسوب می‌شود که شیائومی زمان زیادی برای تحقیق‌وتوسعه آن صرف کرد؛ اکنون با عرضه این گوشی در بازار جهانی پرونده آن برای همیشه بسته می‌شود و کمپانی سازنده به‌سراغ برنامه‌ریزی‌های لازم برای نسل جدید یعنی ردمی K70 می‌رود. همان‌طور که می‌دانید مدل‌های اولترا مملو از ویژگی‌های خاص هستند که سایر گوشی‌ها از آن برخوردار نیستند.

علاوه‌براین، شیائومی بیشتر مشخصات فنی ردمی K60 اولترا را تایید کرده و این گوشی با تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس وارد بازار می‌شود که عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ دارد. دو نسخه پایه و پرو ردمی K۶۰ با استقبال فراوانی در بازار جهانی روبه‌رو شد؛ برهمین اساس شیائومی می‌خواهد با عرضه نسخه اولترا سود ویژه‌ای داشته باشد.

پوستر طراحی ردمی K60 اولترا

صفحه‌نمایش ردمی K60 پرو دارای ابعاد ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی همراه می‌شود. کمپانی شیائومی برای ساخت دو نسخه دیگر نمایشگری با رزولوشن ۱۴۴۰p بهره برد، اما برای ساخت نسخه اولترا از صفحه‌نمایش با رزولوشن ۱۲۲۰p استفاده می‌کند که درمقایسه با آن‌ها با کاهش جزئی روبه‌رو می‌شود. با این‌حال، هیچ‌گونه کاهش کیفیتی در تصاویر وجود نخواهد داشت، چراکه نمایشگرهای 1220p با نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی می‌توانند جزئیات خوبی را به‌نمایش بگذارند.

افزون‌بر اطلاعات یادشده، حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی دستگاه از بالاترین و به‌روزترین فناوری موجود استفاده می‌کند که می‌تواند پاسخ‌گوی بازی‌ها موبایلی و انواع برنامه‌های سنگین باشد. همچنین شیائومی ادعا می‌کند ردمی K60 اولترا می‌تواند ده‌ها اپلیکیشن را به‌صورت هم‌زمان در پس‌زمینه بدون کاهش سرعت و عملکرد اجرا کند. پیکربندی دستگاه در چندین نسخه با حداقل ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

سیستم دوربین گوشی مورد بحث از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی واید، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو تشکیل می‌شود که هم‌رده گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرد. هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره برچسب قیمتی ردمی K60 اولترا وجود ندارد، اما نسل گذشته این دستگاه با قیمت ۴۱۵ دلار عرضه؛ بنابراین می‌توان گفت قیمت پایه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار خواهد بود.

اخبار مرتبط: ردمی K60 اولترا با تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰+ عرضه می‌شود