شرکت شیائومی گوشی اقتصادی ردمی A3x که جدیدترین نسخه از سری دوست‎داشتنی ردمی است را برای ورود به بازار معرفی کرد. طراحی این دستگاه شباهت فراوانی به Redmi A3 دارد اما به جای پردازنده MediaTek Helio G36 از Unisoc T603 استفاده شده است.

برای پشت ردمی A3x، به جای پلاستیک از شیشه استفاده شده و دوربین آن در محفظه‎ای دایره‌‎ای شکل در وسط قرار گرفته است که در رنگ‎های مشکی و سبز، حلقه‌‎ای زرد رنگ و در رنگ سفید آن، حلقه‌‎ای نقره‌‎ای به چشم می‌‎خورد که زیبایی خاصی به محصول بخشیده است.

در قسمت جلویی، گوشی اقتصادی ردمی A3x از نمایشگر 6.71 اینچی IPS LCD HD+ استفاده می‌‎کند که از نرخ تازه‌‎سازی ۹۰ هرتزی نیز بهره برده و تکنولوژی «DC Dimming» را در دل خود دارد تا مانع آسب به چشم‌‎های کاربران شود. هم قسمت جلویی و هم قسمت پشتی این تلفن همراه توسط تکنولوژی کورینگ گوریلا گلس 3 پشتیبانی می‎‌شوند. همانطور که ذکر کردیم، پردازنده این دستگاه Unisoc T603 بوده که به‌همراه ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه نیز به کاربران دردسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ این حافظه را از طریق کارت‌‎های MicroSD می‌‎توانید تا یک ترابایت نیز افزایش دهید.

Redmi-A3x

هنگتم معرفی ردمی A3x اعلام شد این دستگاه دو دوربین ۸ مگاپیکسلی با پشتیبانی از هوش مصنوعی دارد که از یک لنز آگزیلاری نیز در ساخت آنان استفاده شده است. علاوه‌‎بر‎آن، دوربین سلفی نیز از یک لنز ۵ مگاپیکسلی بهره م‌ی‎برد تا بتوانید سلفی‎‌هایی ساده با آن بگیرید. از نظر نرم‌‎افزاری، تلفن همراه موردنظر از اندروید ۱۴ پشتیبانی می‎‌کند. باتری دستگاه ۵۰۰۰ میلی‌‎آمپر‎ساعت بوده که از شارژ سریع ۱۵ واتی نیز بهره می‌‎برد. در کناره دستگاه، برای راحتی بیشتر کاربران، حسگر اثر انگشت نیز تعبیه شده و علاوه‌‎بر‎آن، دستگاه از جک 3/5 میلی‎متری دوست‎داشتنی نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی ردمی A3x با 3 گیگابایت رم و حافظه 64 گیگابایتی در حال حاضر با قیمت حدود 68 دلار در کشور پاکستان در دسترس قرار گرفته است. این مدل، به زودی به بازار هند و امارات نیز عرضه خواهد شد.