امروز شرکت نوبیا به صورت رسمی اعلام کرد که تاریخ عرضه تبلت‌های گیمینگ رد مجیک خود که از تراشه‌هایی پرچم‌دار بهره می‌برند، 5 سپتامبر (15 شهریور) خواهد بود.

در طی این رویداد، دو تبلت گیمینگ ساخته رد مجیک، زیرمجموعه شرکت نوبیا، به صورت کامل معرفی و عرضه می‌شوند. به گفته افشاگری به نام WHYLAB، کوچک‌ترین تبلت اندازه‌ای برابر با 10.8 اینچ خواهد داشت. این دستگاه قرار است اولین محصول در دنیا باشد که از نسخه Leading Version تراشه Snapdragon 8 Gen 3 استفاده می‌کند. این نسخه تراشه قدرتمند شرکت کوالکام را اورکلاک کرده تا شاهد عملکردی قدرتمندتر در اجرای سنگین‌ترین بازی‌های روز دنیا باشیم.

تبلت‌ گیمینگ رد مجیک

علاوه بر تاریخ عرضه تبلت‌های گیمینگ رد مجیک، جزئیاتی نیز از مشخصات سخت‌افزاری آن به بیرون درز کرده است. این شرکت یک تبلت بزرگ‌تر با اندازه 12.4 اینچی در دست ساخت دارد که طبق شایعات، از تراشه Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می‌کند. این دستگاه اتصال 5G نیز خواهد داشت و گفته می‌شود راه تبلت رد مجیک که در ماه جولای سال 2023 عرضه شد را ادامه می‌دهد. احتمال می‌رود که این تبلت بزرگ‌تر، به عنوان تبلت رد مجیک 3D نسخه Explorer شناخته می‌شود. متاسفانه سایر جزئیات سخت‌افزاری این تبلت افشا نشده و به نظر می‌رسد باید تا روز معرفی رسمی منتظر بمانیم.

اگر به خاطر داشته باشید، اولین تبلت رد مجیک از یک پنل 12.1 اینچی LD با رزولوشن 2K و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز استفاده می‌کرد. بر روی آن از تراشه قدرتمند Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده شده بود و 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 داشت که آن را تبدیل به یکی از قدرتمندترین تبلت‌های گیمینگ کرده بود. باتری این تبلت برابر با 10000 میلی‌آمپرساعت بوده و شرکت نوبیا یک شارژر 80 واتی نیز برای شارژ سریع آن در دسترس قرار داد.

اولین تبلت شرکت نوبیا در قسمت جلو از یک دوربین 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی بهره می‌برد و در قسمت پشتی نیز یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلش LED برای آن لحاظ شده است. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به داشتن 4 اسپیکر با صدایی رسا و شنیدنی و رابط کاربری Red Magic UI با سیستم عامل اندروید 14 اشاره کرد.