۲ گوشی اقتصادی ریلمی p1 و p1 پرو با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، طراحی جذاب و نمایشگر باکیفیت معرفی شد.

شرکت ریلمی سری گوشی P1 شامل ۲ نسخه پایه و پرو را معرفی کرد. این سری باوجود قیمت پایین، توانایی بالایی از نظر عکاسی و فیلمبرداری شده و می‌تواند گزینه خوبی برای علاقمندان به عکاسی درنظر گرفته شود. البته نباید فراموش کرد که قیمت بسیار پایین باعث شده باوجود کیفیت بهتر عکاسی نسبت‌به بیشتر گوشی‌های اقتصادی، نتواند با گوشی‌های رده بالا رقابت کند. در ادامه به بررسی مشخصات فنی ریلمی P1 و P1 پرو می‌پردازیم.

سری ریلمی P1 با طراحی جذابی معرفی شده‌اند. با بدنه باریک و وزن کم، سری ریلمی P1 دستگاه‌های خوش‌دستی محسوب شده و گزینه‌های مناسبی به‌شمار می‌روند. ریلمی P1 و P1 پرو به‌ترتیب با ضخامت ۷.۹۱ و ۸.۳۵ میلی‌متری ۱۸۸ و ۱۸۴ گرم وزن دارند. بنابراین نسخه پرو باوجود ضخامت بیشتر، وزن کمتری دارد. در طراحی این سری از پرنده‌ها الهام گرفته شده که علاوه‌بر رنگ، در طرح پنل پشتی هم اثر گذاشته است. درحقیقت پنل پشتی به بافت میکرو کریستال اسپارو و بافت سه‌بعدی مجهز شده که ماژول دوربین دایره‌ای در آن خودنمایی می‌کند. ریلمی P1 و P1 پرو به‌ترتیب گواهی‌های IP54 را برای مقاومت دربرابر گرد و خاک و پاشش قطرات و IP65 را برای مقاومت بالاتر در برابر آب کسب کرده‌اند.

Realme P1 & P1 Pro

ریلمی P1 به نمایشگر تخت ۶.۶۷ اینچی AMOLED با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن +Full HD، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی، روشنایی ۲۰۰۰ نیتی و پشتیبانی کامل از طیف رنگی P3 مجهز شده است. ازسوی دیگر ریلمی P1 پرو از نمایشگر خمیده ۶.۷ اینچی AMOLED با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی، رزولوشن Full HD پلاس و روشنایی ۹۵۰ نیتی بهره می‌برد. علاوه‌بر آن سری P1 به قابلیت لمس هوشمند Rainwater مجهز شده که استفاده از قابلیت لمسی را زیر باران و با دست خیس آسان‌تر می‌کند.

ریلمی P1 به تراشه دایمنسیتی ۷۰۵۰ مجهز شده که درکنار آن ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قرار می‌گیرد. از‌سوی دیگر نسخه پرو با تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۱ عرضه خواهد شد و ازنظر حافظه داخلی و رم تفاوتی میان آن با نسخه پایه وجود ندارد. سری P1 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی تغذیه می‌کند. همچنین برای افزایش پایداری نسخه پایه به محفظه بخار و نسخه پرو به سیستم خنک‌کننده 3D VC مجهز شده است.

ریلمی P1 و P1 پرو

در ماژول دوربین ریلمی P1 دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی JN1 سامسونگ و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی سیاه و سفید برای تشخیص عمق و موارد دیگر قرار دارد. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم در پانچ هول بالای نمایشگر قرار می گیرد. از‌سوی دیگر ریلمی P1 پرو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-600 سونی به‌همراه لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. این دستگاه هم از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. از دیگر مشخصات سری P1 می‌توان به رابط کاربری Realme UI 5.0 برپایه اندروید ۱۴، بلوتوث ۵.۲، وای فای ۶، درگاه تایپ سی، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکر دوگانه، رم مجازی ۸ گیگابایتی و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری (فقط برای نسخه پایه) اشاره کرد.

ریلمی P1 در ۲ رنگ سبز و قرمز که از طاوی و ققنوس الهام گرفته شده معرفی شد. نسخه پایه در ۲ پیکربندی با حافظه داخلی و رم ۶/۱۲۸ گیگابایتی و ۸/۲۵۶ گیگابایتی با قیمت معادل ۱۹۲ و ۲۲۸ دلار راهی بازار هند شده است. همچنین نسخه پرو در ۲ رنگ آبی و قرمز معرفی شد که رنگ آبی آن از طوطی الهام برداری شده و ۲ پیکربندی آن با حافظه داخلی و رم ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۲۶۴ و ۲۷۵ دلار در هند به‌فروش می‌رسد. بااین حال هنوز گزارشی درباره عرضه جهانی و قیمت آن منتشر نشده و مشخص نیست این دستگاه به‌صورت اختصاصی در هند عرضه می‌شود یا نه.

اخبار مرتبط: