شرکت ریلمی گوشی ریلمی ۱۲ ایکس را برای عرضه در بازار جهانی معرفی کرد که با شارژ ۴۵ واتی تنها ۱۳۰ دلار برای پیکربندی پایه قیمت دارد.

چند روز قبل شرکت ریلمی نسخه جدیدی از سری ۱۲ به‌نام ریلمی ۱۲ ایکس معرفی و راهی بازار چین کرد. این گوشی یک دستگاه اقتصادی محسوب شده که از اتصال شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. اکنون شرکت ریلمی این دستگاه را با همین نام برای عرضه در بازار جهانی معرفی کرد. در ادامه به بررسی مشخصات ریلمی ۱۲ ایکس می‌پردازیم.

ریلمی ۱۲ ایکس از طراحی مشابه ریلمی ۱۲ بهره می‌برد. پنل کاملا تخت در قسمت پشت دستگاه قرار گرفته که ماژول دوربین دایره‌ای در بخش بالایی آن مشاهده می‌شود. این دستگاه با ضخامت ۷.۶۹ میلی‌متری حدودا ۱۹۰ گرم وزن دارد که خوش‌دست و سبک است. با بدنه و فریم پلاستیکی، این دستگاه گواهی IP54 را برای مقاومت دربرابر گرد و خاک و پاشش قطرات آب به‌دست آورده است.

ریلمی 12X به نمایشگر ۶.۷۲ اینچی LCD مجهز شده است. البته تکنولوژی LCD کمی قدیمی به‌شمار می‌رود و امکان استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر با آن وجود ندارد. بااین حال این مسئله چندان عجیب نیست و این سنسور با دکمه قفل ادغام شده است. این نمایشگر از نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی بهره برده و از سقف روشنایی ۹۵۰ نیتی پشتیبانی می‌کند.

Realme-12X green

ریلمی ۱۲ ایکس به تراشه دایمنسیتی +۶۱۰۰ مجهز شده است. درکنار تراشه نه‌چندان قدرتمند، حافظه رم ۸ گیگابایتی قرار گرفته که امکان ارتقا آن به‌لطف رم مجازی تا ۲۰ گیگابایت هم وجود دارد. بنابراین کاربران می‌توانند هم‌زمان چندین برنامه را باز کرده و بدون نیاز به بستن از آنها بهره‌مند شوند. این دستگاه به رابط کاربری Realme UI 5.0 برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده است. همچنین از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. این باتری می‌تواند با توان ۴۵ واتی شارژ شود که باوجود قیمت اقتصادی حتی در بین گوشی‌های چینی هم کم‌سابقه است.

در ماژول دوربین ریلمی ۱۲ ایکس، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، به‌همراه دوربین‌های اولترا واید و ماکرو قرار دارند. همچنین این دستگاه به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است که کیفیت خوبی نسبت‌به قیمت دارد. این دستگاه در ۲ رنگ سبز یشمی و سفید عرضه شده که رنگ‌های زیبایی هستند. این دستگاه در ۳ پیکربندی با حافظه داخلی و رم ۴/۱۲۸ گیگابایتی با قیمت معادل ۱۳۱ دلار، ۶/۱۲۸ گیگابایتی با قیمت معادل ۱۴۴ دلار و ۸/۱۲۸ گیگابایتی با قیمت معادل ۱۶۸ دلار راهی بازار هند شده است. البته قیمت جهانی و قیمت این دستگاه در ایران می‌تواند متفاوت باشد.

اخبار مرتبط: