گوشی‌های میان‌رده هر روز به گوشی‌های پرچمدار نزدیک‌تر می‌شوند. قابلیت‌هایی همچون شارژ سریع و برخورداری از حافظه داخلی زیاد، قبلا در انحصار گوشی‌های پرچمدار بود اما امروزه بسیاری از میان‌رده‌ها نیز به آنان مجهزند. به گفته منابع خبری آگاه، گوشی میان‌رده بعدی ریلمی از سری GT Neo ممکن است استفاده از رم‌های 8 و حتی 12 گیگابایتی را کنار بگذارند و رم 16 گیگابایتی را به عنوان استاندارد جدید معرفی کنند.

این خبر بعد از عرضه گوشی Realme GT Neo 5 SE با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی در بازار داخلی چین منتشر شد. گرچه رم و حافظه داخلی به کار رفته در این گوشی در نوع خود بهترین نیستند اما فقط افزایش عددی ظرفیت آنها هم رقابتی ایجاد می‌کند که می‌تواند سایر کمپانی‌ها را درگیر نماید.

منبع خبر همچنین اشاره کرده که گوشی میان‌رده بعدی ریلمی می‌تواند باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خود را با سرعت 100 وات شارژ کند. سرعت شارژ 100 وات قابلیتی بود که پیش از این تنها در انحصار گوشی‌های پرچمدار قرار داشت، اما اکنون گوشی میان‌رده‌ای همچون GT Neo 5 SE هم به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. جالب‌تر از همه اینکه GT Neo 5 SE تمام این قابلیت‌های فوق‌العاده را تنها با قیمت 380 دلار در اختیار کاربران چینی خود قرار می‌دهد! قیمتی که باعث شده این گوشی از همین حالا طرفداران زیادی داشته باشد.

با افزایش ثبات اقتصاد جهانی و کاهش رکود اقتصادی، تولید‌کنندگان گوشی‌‌های هوشمند خواهند توانست قابلیت‌های گوشی‌های رده‌بالای کنونی را با گوشی‌های میان‌رده در اختیار مشتریان قرار دهند. کاهش قیمت قطعات پیشرفته در آینده نیز می‌تواند استفاده از آنها روی گوشی‌های میان‌رده را توجیه کند.

ارتقای مشخصات فنی گوشی‌های میان‌رده خبر بسیار خوبی برای کاربرانی است که نمی‌توانند هزینه زیادی برای یک گوشی هوشمند خوب بپردازند. در آینده‌ای نزدیک تمام کمپانی‌ها گوشی‌های میا‌ن‌رده‌ای تولید خواهند کرد که از مشخصات فنی گوشی‌های پرچمدار فعلی بهره می‌برند.

خبر مرتبط: اطلاعات گوشی Narzo N55 ریلمی فاش شد