پیش‌تر شایعه شده بود ریلمی GT5 با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ روانه بازار می‌شود، اما اکنون مشخص شده که این گوشی به پردازنده کوالکام نسخه ۸ نسل ۲ مجهز شود.

ژو کی چیس، مدیر دفتر چین ریلمی در پستی اعلام کرد که تاکنون بیش از ۳۰ مدل گوشی از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرده‌اند، اما هیچ‌کدام به پتانسیل واقعی این تراشه دست نیافته‌اند. پس از این، افشاگر نام‌آشنا «دیجیتال چت استیشن» اعلام کرد گوشی ریلمی GT5 به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و حافظه رم ۲۴ گیگابایتی مجهز می‌شود.

فقط یک گوشی (رد مجیک ۸ اس پرو پلاس) در بازار وجود دارد که از ۲۴ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X بهره می‌برد. البته وان پلاس Ace2 پرو هم قرار است به همین حافظه مجهز شود، اما هنوز وارد بازار نشده است.

گوشی ریلمی GT5 نیز قرار است مانند GT Neo 5، در ۲ پیکربندی مختلف عرضه شود. نسخه اول این گوشی از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع ۲۴۰ واتی بهره‌ می‌برد، درحالی که نسخه دوم با باتری بزرگ‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به شارژ ۱۵۰ واتی محدود می‌شود. گوشی ریلمی GT5 قرار است تا ۲ هفته آینده معرفی شود، البته هنوز تاریخ دقیق آن اعلام نشده است.

Realme-GT5-series

همچنین در ادامه گزارش «دیجیتال چت استیشن»، مشخصاتی از گوشی ریلمی GT5 پرو منتشر شده است. این گوشی قرار است به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شود، تراشه‌ای که آبان‌ماه امسال معرفی می‌شود. همچنین این گوشی از نمایشگر 2K با لبه خمیده بهره‌ می‌برد که با شایعات قبلی، همخوانی دارد.

گوشی ریلمی GT5 پرو به باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۱۰۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی مجهز می‌شود. همچنین این گوشی از استاندارد UFCS برخوردار است که به‌این ترتیب می‌تواند از شارژرهای بقیه شرکت‌ها با این استاندارد بدون افت کیفیت بهره‌مند شود.

ریلمی GT5 پرو به دوربین اصلی از سری IMX9 سونی، دوربین تله‌فوتو با زوم پریسکوپ OV64B شرکت OmniVision و دوربین اولترا واید مجهز می‌شود. شایعات حول گوشی وان پلاس ۱۲ هم مشخصات مشابهی را برای این گوشی متصور شده‌اند، اما در این گزارش آمده است که نماینده وان پلاس به پشتیبانی از تجهیزات دوربین Hasselblad، خنک کننده بهتر و چند قابلیت شخصی‌سازی اضافه‌تر مجهز می‌شود.

احتمالا گوشی ریلمی GT5 پرو تا پایان امسال معرفی و راهی بازار خواهد شد.

اخبار مرتبط: