ریلمی تایید کرد که پرچمدار بعدی خود با نام ریلمی جی تی ۵ روانه بازار می‌شود؛ این دستگاه احتمالا اولین گوشی ریلمی با حافظه رم ۲۴ گیگابایتی خواهد بود.

رویداد فناوری China Joy 2023 از دیروز شروع شده و تا پس‌فردا ادامه دارد. شرکت‌های مختلف چینی در این رویداد به معرفی آخرین محصولات و دستاوردهای خود در حوزه فناوری می‌پردازند. در تصاویر منتشر شده، طراحی و نام گوشی ریلمی جی تی ۵ (Realme GT5) که پیش‌تر با نام ریلمی GT Neo 6 شناخته می‌شد، مشخص شده است.

بر اساس اخبار و شایعات منتشر شده، گوشی ریلمی جی تی ۵ از صفحه نمایش اولد ۶.۷۴ اینچی با رزولوشن 1.5K، طیف رنگی DCI-P3 و روشنایی ۱۴۵۰ نیتی و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد. همچنین این دستگاه از سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری Realme UI 4.0 استفاده می‌کند. گوشی جدید ریلمی به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و ماژول دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX890 1/1.56 با لرزه‌گیر اوپتیکال، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

پوستر ریلمی GT5

ریلمی جی تی ۵ از حافظه رم LPDDR5X با گزینه‌های ۸، ۱۲، ۱۶ و ۲۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی یا یک ترابایتی بهره می‌برد. این دستگاه در ۲ نسخه با شارژ سریع ۱۵۰ واتی SuperVOOC با باتری‌های ۵۱۶۰ و ۵۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۲۴۰ واتی SuperVOOC با باتری‌های ۴۶۰۰ و ۴۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود.

ریلمی هنوز تاریخ دقیق عرضه این گوشی را اعلام نکرده است، با این حال احتمالا کمتر از یک ماه دیگر این گوشی روانه بازار می‌شود و پس از آن شاهد رقابت این گوشی با پرچمداران دیگر شرکت‌ها خواهیم بود.

همچنین ریلمی جی تی ۵ پرو احتمالا زمستان با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ روانه بازار می‌شود که احتمالا اولین گوشی این شرکت با دوربین پریسکوپ خواهد بود.

اخبار مرتبط: