پس از دو سال وقفه در عرضه گوشی‎‌های سری GT در بازار هند، شرکت ریلمی باری دیگر به سراغ آن برگشته و ریلمی GT 6T را معرفی کرد. در زمان عرضه، این شرکت ادعا کرد که حرف T در اسم این گوشی، به معنای کارایی فوق‌العاده آن است. حال بیاید نگاهی به جزئیات ریلمی GT 6T بیندازیم تا ببینیم این ادعا چقدر درست است.

گوشی ریلمی GT 6T اولین تلفن همراه در بازار هند است که با تراشه قدرتمند «Snapdragon 7+ Gen 3» عرضه می‎‌شود. این تراشه جدید، معماری و هسته‎‌های تراشه پرچمدار شرکت کوالکام، یعنی «Snapdragon 8 Gen 3» را به ارث برده است. وجود چنین قطعه قدرتمندی کارایی عالی برای انواع بازی‎‌های روز دنیا و کارهایی که نیاز به قدرت پردازش بالا را دارند، فراهم می‎‌آورد و کسانی که از این بابت دنبال گوشی قدرتمند هستند را راضی نگه می‌‎دارد.

این گوشی در رم‎‌های 8 و 12گیگابایتی LPDDR5x و حافظه‎‌های 128گیگابایت (از نوع UFS 3.1) و 256 و 512گیگابایت (از نوع UFS 4.0) به بازار عرضه شده است. از نظر شارژدهی، با دستگاهی عالی طرف هستیم که باتری 5000 میلی‌‎آمپرساعتی را در دل خود داشته و با شارژر 120 واتی نیز عرضه می‎‌شود که یکی از سریع‌‎ترین شارژهای ممکن را ارائه می‌‎دهد. در استفاده عادی، باتری این گوشی به راحتی یک روز و نیم دوام خواهد داشت. شارژر کردن از صفر تا صد نیز با شارژر قدرتمندی که در جعبه محصول قرار گرفته، تنها 35 دقیقه به طول می‎‌انجامد.

جزئیات ریلمی GT 6T

برای تجربه گیمینگی بهتر، این گوشی از دو اسپیکر با پوشش صدای عالی استفاده می‌‎کند و در کنار آن، امکانات ویژه‎‌ای نیز برای قابلیت‌‎های ویبره آن در نظر گرفته شده تا تجربه شما از بازی کردن را بهبود ببخشد. از دیگر جزئیات ریلمی GT 6T می‎‌توان به سیستم خنک‌کننده عالی با استفاده از محفظه بخار اشاره کرد که محدوده‎‌ای برابر با 10014 میلی‌مترمربع را پوشش می‌‎دهد.

گوشی ریلمی GT 6T نمایشگری 6.78 اینچی و OLED داشته که حداکثر روشنایی آن به 6000 نیت می‎‌رسد. چنین روشنایی باعث می‎‌شود حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز بتوانید به راحتی با گوشی‌تان کار کنید. پنل 8T LTPO آن از رزولوشن 1.5K پشتیبانی کرده نرخ تازه‎‌سازی آن از 1 تا 120 هرتز است. چنین صفحه‌‎ا‌ی انتخابی عالی برای تماشای انواع فیلم‌‎ها و لذت بردن از جدیدترین بازی‎‌های ویدئویی است. برای پاسخگویی بیشتر در حین تجربه بازی، نرخ پاسخگویی به لمس این صفحه برابر با 2500هرتز است که باعث می‌‎شود در مدت زمانی بسیار کوتاه، پاسخگوی دستور شما باشد. هیچ گوشی در این محدوده قیمتی صفحه نمایشی در حد و اندازه این دستگاه را ارائه نمی‎‌دهد.

از سایر جزئیات ریلمی GT 6T می‎‌توان به دوربین اصلی 50 مگاپیکلسی آن اشاره کرد که از لنز Sony LYT-600 و قابلیت OIS بهره می‎‌برد. علاوه بر آن، دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده تا عکاسی را برایتان لذت‌بخش‎‌تر از پیش کند. در جلو نیز شاهد حضور دوربینی 32 مگاپیکسلی هستیم که عملکردی نسبتاً خوب از خود به نمایش می‎‌گذارد. با توجه به تمرکز این دستگاه بر روی سخت‎‌افزار و عملکرد فنی، قطعاً نباید انتظار زیادی از دوربین داشت. بااین‌وجود، بازهم می‎‌توان تصاویری زیبا با استفاده از دوربین‎‌های این دستگاه به ثبت رساند.

GT 6T

کمپانی ریلمی به تازگی سعی دارد مقدار برنامه‎‌های از پیش نصب شده بر روی تلفن‌‎های همراهش را کاهش دهد و در دستگاه‌‎هایی چون «ریلمی نارزو 70 پرو 5G» نیز شاهد این موضوع بودیم. با این حال، ریلمی GT 6T همان مسیر گذشته را پیش رفته و برنامه‌‎های متعددی از پیش بر رویش نصب شده‌‎اند. شرکت سازنده قول 3 سال آپدیت سیستم عامل دستگاه و 4 سال نیز آپدیت‎‌های امنیتی را داده و از این بابت خیال کاربران را راحت کرده است. قابل ذکر است که این دستگاه با اندروید 14 و «Realme UI 5.0» به بازار عرضه شده است. ویژگی‌هایی چون GPS با فرکانس دوگانه، NFC و مادون قرمز نیز در این گوشی حضور دارند تا تجربه بهتری به شما تقدیم کنند.

از لحاظ طراحی، گوشی ریلمی GT 6T صفحه OLED با گوشه‎‌های خمیده داشته و قاب و قسمت پشتی از پلاستیک ساخته شده‌‎اند. قسمت براق پشتی گوشی متاسفانه به راحتی اثر انگشت را به خود جذب می‌‎کند. با این حال، از لحاظ مقاومت با گوشی خوبی طرف هستیم زیرا از «Gorilla Glass Victus 2» به عنوان محافظ صفحه استفاده کرده و موفق به دریافت نمره IP65 برای محافظت در برابر آب و گردوغبار شده است. این تلفن همراه با دو رنگ سیلور و سبز در دسترس کاربران قرار دارد.

در نگاهی کلی، جزئیات ریلمی GT 6T فوق‌‎العاده به نظر می‎‌رسند. به عنوان دستگاهی میان‎‌رده، عملکرد سخت‌‎افزاری، صفحه نمایش و سرعت شارژ بسیار خوب و تحسین‎‌برانگیزی دارد. اگر شرکت ریلمی بتواند در زمینه دوربین نیز عملکردی راضی کننده ارائه دهد، GT 6T تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌‎های سال در زمینه تلفن همراه‎‌های میان‌رده می‎‌شود و خرید آن انتخابی هوشمندانه به حساب می‌آید.

اخبار مرتبط: