گوشی هوشمند ریلمی جی تی ۵ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و یک ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 در چین معرفی شد.

طی هفته‌های گذشته شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند اقتصادی با مشخصات سخت‌افزاری غیرقابل‌تصوری مانند حافظه ۲۴ گیگبایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی بودیم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به وان پلاس Ace 2 پرو و ردمی K60 اولترا اشاره کنیم. حالا امروز یک گوشی دیگر با مشخصات فنی مشابه به‌نام ریلمی جی تی ۵ معرفی شد که از یک نظر با گوشی‌های یادشده متفاوت است. به‌بیانی دقیق‌تر، این دستگاه از شارژ فوق سریع سیمی ۲۴۰ واتی بهره می‌برد که می‌تواند طی مدت‌زمان ۵ تا ۶ دقیقه شارژ را از صفر به صد برساند.

ریلمی برای ساخت پنل دستگاه جی تی ۵ با کمپانی «BYD Electronics» همکاری کرد و توانست پس از پانزده ماه تحقیق‌وتوسعه به چنین فناوری برای ساخت پنل‌های مقاوم دست یابند. ماژول سه‌گانه دوربین نیز طرحی مشابه گوشی‌های گوگل پیکسل دارد که یک بخش پنل پشت را در مقیاسی بیشتر دربرمی‌گیرد. سمت چپ نوار ماژول دو سنسور دیده می‌شود و سمت راست آن‌ها نوارهای LED مستطیلی شکل معروف به هیلو پرو به‌همراه لوگوی تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را نشان می‌دهد.

گوشی جدید ریلمی

صفحه‌نمایش اولد ۶.۷۴ اینچی دستگاه با رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی خودکار ۱۴۰۰ نیتی همراه می‌شود که عملکرد بسیار بالایی دارد و ترکیب رنگ‌ها را به‌خوبی شناسایی می‌کند. همچنین بالای نمایشگر یک پانچ هول مرکزی وجود دارد که از سنسور ۱۶ مگاپیگسلی سلفی میزبانی می‌کند. برای این نمایشگر قدرت‌مند یک تراشه مجزا X7 استفاده شده که توسط کمپانی «PixelWords» توسعه می‌یابد. حاشیه‌های ریلمی جی تی ۵ نیز ۱.۴۶ میلی‌متر و نسبت نمایشگر به بدنه ۹۳.۷ درصد است.

ریلمی جی تی ۵ از تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برپایه معماری ۴ نانومتری قدرت می‌گیرد که برای عملکرد یکپارچه به حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و یک ترابایت حافظه UFS 4.0 استفاده می‌کند. دستگاه مورد بحث در دو نسخه با باتری‌ و توان شارژ متفاوت عرضه می‌شود؛ نسخه اولیه از باتری ۵۲۴۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع سیمی ۱۵۰ واتی بهره می‌برد که بنابر ادعاها می‌تواند ظرف مدت‌زمان ۱۷ دقیقه از صفر تا صد شارژ شود.

باوجوداین، نسخه دوم از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ سریع ۲۴۰ واتی پشتیبانی می‌شود که امکان شارژ صفر تا صدی را طی مدت‌زمان ۹ دقیقه برای کاربران فراهم می‌کند؛ همچنین یکی دیگر از ادعاهای بزرگ این شرکت آن است که این نسخه قادر است با ۳۰ ثانیه شارژ دسترسی دو ساعت مکالمه تلفنی پیوسته را به کاربران بدهد. ریلمی جی تی ۵ از یک ماژول سه‌گانه با سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX890 با لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو بهره‌مند می‌شود؛ سنسور ۱۶ مگاپیکسلی نیز قادر است تصاویری مطلوبی حتی در شرایط نوری کم ثبت کند که می‌تواند مورد توجه بسیاری از کاربران قرار بگیرد.

از سایر ویژگی‌های این گوشی هوشمند بی‌نظیر می‌توان به حسگر اثرانگشت، استانداردهای دابلی اتموس، های‌رس و موتور حافظه Whirlwind 2.0 اشاره کرد که به کاربر اجازه می‌دهد به‌صورت هم‌زمان ۷۶ برنامه و اپلیکیشن را در پس‌زمینه دستگاه اجرا کند. همچنین این گوشی با اندروید ۱۳ و رابط کاربری ریلمی یو آی ۴ به‌صورت پیش‌فرض عرضه خواهد شد که پس از انتشار به‌روزرسانی‌ نرم‌افزاری اندروید ۱۴ واجد شرایط دریافت آن می‌شود.

اخبار مرتبط: مشخصات دوربین شیائومی ۱۳ تی پرو‌ افشا شد