شرکت ریلمی موفق شد تنها کمی بعد از ۵ سال به آمار فروش ۲۰۰ میلیون گوشی دست پیدا کند که از این نظر فقط از سامسونگ، اپل، هواوی و ویوو در زمان کوتاه‌تری به این فروش دست یافته است.

شرکت ریلمی (Realme) سال ۲۰۱۸ از اوپو جدا شد و به‌صورت مستقل شروع به‌کار کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ به نرخ رشد ۸۰۸ درصدی دست یافت و به‌سرعت توانست نام خود را درمیان بقیه شرکت‌های سازنده گوشی قرار دهد. اکنون گزارش دیگری از موفقیت شرکت چینی در رسیدن به اهدافش منتشر شده است. براساس گزارش منتشر شده شرکت ریلمی موفق به فروش ۲۰۰ میلیون نسخه گوشی مختلف شده است. درحالی‌که هنوز این شرکت ۵ سال قدمت دارد، بیشتر آمار فروش خود را خارج از کشور چین به‌دست آورده است که نشان‌دهنده رشد کم‌نظیر شرکت چینی است. البته باوجود مسقل شدن از اوپو، هنوز این شرکت تحت مالکیت BBK Electronics است که علاوه‌بر اوپو، شرکت ویوو هم زیر‌مجموعه آن است.

درحقیقت تنها ۴ شرکت ویوو، هواوی، سامسونگ و اپل توانستند در مدت زمان کوتاه‌تری به آمار فروش ۲۰۰ میلیون گوشی دست پیدا کنند و شرکت‌هایی از قبیل گوگل و شیائومی از این نظر از ریلمی عملکرد ضعیف‌تری داشتند.

گوشی های ریلمی

همچنین درمجموع ۱۴ شرکت تاکنون موفق به ثبت آمار فروش ۲۰۰ میلیونی گوشی درجهان شده‌اند که بزرگی دست‌آورد ریلمی را نشان می‌دهد. ژو کی، مدیر ارشد بازاریابی ریلمی دراین باره می‌گوید: «هنگام تاسیس شرکت ریلمی، بیش از ۷۰۰ شرکت سازنده گوشی در جهان وجود داشت و ما مفتخریم که توانستیم جزو ۱۰ شرکت برتر در ۵ سال گذشته باشیم». باوجود بیش از ۷۰۰ شرکت سازنده گوشی در سال ۲۰۱۷، این تعداد در شهریور ماه به ۲۵۰ شرکت کاهش یافته است.

شرکت ریلمی قرار است پنج‌شنبه هفته آینده ۱۶ آذر ماه از گوشی پرچمدار جدید ریلمی GT5 Pro رونمایی کند که یکی از اولین گوشی‌های جهان مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود. همچنین این دستگاه قرار است از سنسور دوربین جدید Lytia سونی بهره‌مند شود. تاکنون فقط سری شیائومی ۱۴ و رد مجیک ۹ پرو و پرو پلاس با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ راهی بازار شده بودند.

نظر شما چیست؟ آیا شرکت‌های چینی می‌توانند در آینده بازار گوشی هوشمند را در سلطه خود در آورند یا اپل و سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی جهان باقی خواهند ماند؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: