ریلمی ۱۱ 5G با تراشه جدید و مشخصات متفاوت نسبت به نسخه پایه و ریلمی ۱۱ 4G روانه بازار شده‌اند.

سری ریلمی ۱۱ شامل ۳ گوشی ریلمی ۱۱، ریلمی ۱۱ پرو و ریلمی ۱۱ پرو پلاس عرضه شد که همگی از سرویس‌های شبکه 5G بهره می‌بردند. اکنون ۲ نسخه دیگر یعنی ریلمی ۱۱ 5G و ریلمی ۱۱ 4G به این سری اضافه شده است که اولی در تایوان و دومی در ویتنام به‌فروش می‌رسند، البته این مدل‌ها به‌زودی در بازار جهانی عرضه خواهند شد.

ریلمی ۱۱ 5G جدید برخلاف نسخه عادی از تراشه دایمنسیتی +۶۱۰۰ استفاده می‌کند که اولین گوشی هوشمند بازار با تراشه مذکور به حساب می‌آید. ریلمی ۱۱ 4G هم به تراشه هلیو G99 مجهز شده است.

سری ریلمی ۱۱

ریلمی ۱۱ 5G از صفحه‌نمایش IPS LCD ۶.۷۲ اینچی با رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد در حالی که نسخه پایه با نمایشگر سوپر امولد با نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتزی روانه بازار شده بود. مدل 4G به نمایشگر کوچک‌تر ۶.۴ اینچی امولد با رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتزی مجهز شده است. با وجود اینکه هر دو نسخه جدید از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، نسخه 5G سنسور را درون سوراخ پانچ هول مرکزی تعبیه کرده اما پانچ هول نسخه 4G به گوشه بالا سمت چپ صفحه‌نمایش منتقل شده است.

برای تعبیه دوربین اصلی هر دو نسخه جدید از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HM6 استفاده شده است. در نسخه 5G کنار آن سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی قرار دارد، اما نسخه 4G به‌جای آن از سنسور ۲ مگاپیکسلی سیاه سفید استفاده می‌کند. هر ۲ نسخه جدید سری ریلمی ۱۱ از رابط کاربری Realme UI 4.0 بر اساس اندروید ۱۳، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۶۷ واتی SuperVOOC بهره می‌برند.

۲ گوشی در رنگ‌بندی‌های مشکی و طلایی عرضه شده‌اند و مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی ریلمی ۱۱ 4G با قیمتی معادل ۳۱۲ دلار و مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی با قیمتی معادل ۳۳۷ دلار در ویتنام به فروش می‌رسد. ریلمی ۱۱ 5G هم تنها در یک مدل با حافظه داخلی و رم ۸/۲۵۶ گیگابایتی و قیمتی معادل ۲۸۶ دلار در تایوان عرضه شده است.

اخبار مرتبط: