مشخصات فنی ریلمی 13 پرو پلاس مربوط به باتری، نرم‌افزار و طراحی از طریق FCC فاش شد و زمان معرفی آن نزدیک است.

به‌تازگی یک گوشی جدید از برند ریلمی با شماره مدل RMX3921 مجوز FCC را دریافت کرده است. اگرچه در لیست این مجوز، نام گوشی ذکر نشده، اما به‌نظرمی‌رسد این مدل همان ریلمی 13 پرو پلاس باشد. مجوز FCC اطلاعاتی راجع به این گوشی فاش کرده است. طبق این اطلاعات، ریلمی 13 پرو پلاس نسبت‌به نسل قبلیش یعنی Realme 12 Pro+ کمی باریک‌تر خواهد بود. ابعاد این گوشی ۱۶۱.۳۴ در ۷۳.۹۱ در ۸.۲۳ میلی‌متر اعلام شده که کمی باریک‌تر و کم‌عرض‌تر از ابعاد ۱۲ پرو+ (۱۶۱.۵ در ۷۴ در ۸.۸ میلی‌متر) است.

وزن مدل جدید نیز به میزان اندکی کاهش یافته است. وزن Realme 13 Pro+ برابر با 190 گرم اعلام شده که در مقایسه با وزن 196 گرمی نسل قبلی، Realme 12 Pro+، شاهد کاهش وزنی اندک هستیم. باوجوداین کاهش وزن، ظرفیت باتری با اندکی افزایش همراه بوده است. گواهینامه FCC نشان می‌دهد ظرفیت باتری Realme 13 Pro+ به 5050 میلی‌آمپرساعت می‌رسد که در مقایسه با ظرفیت 5000 میلی‌ آمپر ساعتی مدل 12 Pro+ کمی بیشتر است. البته این احتمال وجود دارد که کمپانی Realme ظرفیت اسمی باتری را 5100 یا 5200 میلی‌ آمپر ساعت اعلام کند.

گواهی FCC ریلمی 13 پرو پلاس
گواهی FCC ریلمی 13 پرو پلاس

مدل شارژر ذکر شده (VCB80AUH) که عدد 80 را در کد خود دارد، می‌تواند حاکی از یک شارژر 80 واتی باشد. در صورت صحت این حدس، شاهد ارتقا قابل‌توجهی نسبت به فناوری شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی شده توسط Realme 12 Pro+ خواهیم بود.بخش نرم‌افزاری نیز جزئیاتی را فاش کرده است. به احتمال زیاد این گوشی با رابط کاربری Realme UI 5 (که بر پایه اندروید 14 بنا شده) عرضه خواهد شد، اگرچه لیست FCC به ColorOS 14 اشاره می‌کند. پشتیبانی از شبکه 5G درهردوحالت SA و NSA تایید شده است. گزارش‌ها جزئیات دیگری را نیز در رابطه با این گوشی هوشمند در اختیار ما قرار می‌دهند.

برگه مشخصات فنی ریلمی 13 پرو پلاس نشان می‌دهد از یک سیستم دوربین سه‌گانه در پنل پشت بهره می‌برد که شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی Sony IMX890، سنسور 50 مگاپیکسلی Sony IMX882 با لنز پریسکوپ برای زوم اپتیکال 3 برابری و سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی می‌شود. همچنین به‌نظرمی‌رسد دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده کند. ازنظر نمایشگر، انتظار می‌رود این گوشی شباهت بسیاری به‌نسل قبلیش داشته‌باشد. بدین معنا که از یک پنل 6.7 اینچی AMOLED با وضوح +Full HD و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره خواهد برد.