برند چینی ریلمی با گوشی‌های هوشمند مقرون به‌صرفه و در عین حال قدرتمند خود موجی در بازار ایجاد کرده است. این شرکت امروز از عرضه جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند خود، یعنی سری ریلمی ۱۱ خبر داد. انتظار می‌رود این سری جدید، نسخه قدرتمند‌تر سری Realme 10 باشد که سال گذشته عرضه شد. طبق گزارش‌ها، ریلمی ۱۱ با چندین ویژگی و بهبودهای جدید عرضه می‌شود که آن را به یک سری عالی در بازار تبدیل می‌کند.

سری ریلمی ۱۱ دارای سه مدل پایه، پرو و پرو پلاس است. این شرکت قبلا برخی از مشخصات فنی این سری را به اشتراک گذاشته که شامل صفحه‌نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا، دوربین و پردازنده قدرتمند می‌شود. همچنین خبرها تایید می‌کنند که سری ریلمی ۱۱ با زبان طراحی جدیدی عرضه می‌شوند که آن را از نسخه‌های قبلی خود متمایز می‌کنند. با عرضه این سری جدید، ریلمی قصد دارد سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد و با سایر برندهای محبوب در بخش گوشی‌های هوشمند میان‌رده رقابت کند.

مشخصات فنی ریلمی ۱۱

نسخه پایه ریلمی ۱۱ از تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۶۰۲۰ بر پایه معماری ۷ نانومتری استفاده می‌کند که عملکردی نسبتا خوب دارد. این تراشه دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای با دو هسته Cortex-A76 و شش هسته Cortex-A55 به همراه یک پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 است که آن را به ترکیبی خوب برای اجرای برنامه‌ و بازی‌ها تبدیل می‌کند.

همچنین مدل پایه ریلمی ۱۱ در دو نسخه ۸+۱۲۸ گیگابایتی و ۱۲+۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. این مقدار حافظه رم و حافظه داخلی برای اکثر کاربران کافی است و به آن‌ها امکان می‌دهد طیف وسیعی از برنامه‌ها، عکس‌ها و ویدیوها را در دستگاه خود ذخیره کنند. علاوه‌بر این، ریلمی 11 دارای اسلات کارت microSD است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ظرفیت ذخیره‌سازی دستگاه خود را افزایش دهند.

ریلمی ۱۱ بر روی سیستم عامل اندروید ۱۳ که آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل است، اجرا می‌شود. این قابلیت به کاربران امکان دسترسی به بسیاری از ویژگی‌ها و پیشرفت‌ها، از جمله حریم خصوصی و ویژگی‌های امنیتی، بهبود عملکرد دوربین، و رابط کاربری بصری‌تر را می‌دهد. همچنین این گوشی با رابط کاربری انحصاری Realme UI ۴.۰ عرضه می‌شود.

Realme UI ۴.۰ دارای ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید، از جمله Dark Mode جدید و گزینه‌های شخصی‌سازی بهبود یافته خواهد بود. رابط کاربری به گونه‌ای طراحی شده که استفاده از آن ساده و آسان باشد و به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه را مطابق با اولویت‌های فردی خود شخصی‌سازی کنند.

صفحه‌نمایش ریلمی ۱۱

ریلمی ۱۱ با صفحه‌نمایش ۶.۴۳ اینچی امولد با رزولوشن FHD+، نرخ‌ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتزی عرضه می‌شود. این ویژگی‌های صفحه‌نمایش باید تجربه کاربری خوبی برای کاربران فراهم کند و به آن‌ها اجازه دهد از فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود با کیفیت بالا لذت ببرند.

طراحی نمایشگر این گوشی از نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود. این دستگاه دارای پانچ هول مرکزی است که دوربین سلفی را در خود جای می‌دهد. این طراحی حاشیه‌های دور گوشی را کم کرده و تجربه کاربری فراگیرتری را برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، انتظار می‌رود نمایشگر دارای شیشه محافظ Corning Gorilla Glass 5 باشد که می‌تواند به محافظت از صفحه‌نمایش در برابر خط و خش و سایر آسیب‌ها کمک کند.

طراحی دوربین ریلمی 11

دوربین ریلمی ۱۱

ریلمی ۱۱ دارای ماژول دوربین دوگانه است که شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور OV64B40 و دیافراگم f/1.79 عرضه می‌شود که نور بیشتری را وارد لنز می‌کند و در نتیجه، عکس‌های روشن‌تر و واضح‌تری به‌دست می‌آیند. این سنسور همچنین از فناوری Pixel binning پشتیبانی می‌کند که چهار پیکسل را در یک پیکسل ترکیب می‌کند تا نور و جزئیات بیشتری را ثبت کند.

حسگر ماکرو Realme 11 دارای رزولوشن ۲ مگاپیکسلی است و به کاربران اجازه می‌دهد از اجسام کوچک عکس‌های نزدیک بگیرند. حداقل فاصله فوکوس این سنسور ۴ سانتی‌متر است که به کمک آن کاربران می‌توانند از سوژه‌های خود عکس‌های واضح و دقیق بگیرند.

طراحی و رنگ‌های دوربین ریلمی 11 پرو

مشخصات فنی ریلمی ۱۱ پرو

ریلمی ۱۱ پرو مجهز به تراشه دیمنسیتی ۷۰۵۰ است که یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین تراشه‌های معرفی شده توسط مدیاتک محسوب می‌شود. این تراشه به گونه‌ای طراحی شده که از انجام بازی‌های فشرده، استریم و عملیات‌های چندوظیفه‌ای موبایلی بدون هیچ تاخیر یا کاهش سرعت پشتیبانی کند.

این دستگاه با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه رم مجازی عرضه خوهد شد که بدون هیچ تاخیری برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند. ریلمی ۱۱ همچنین دارای حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی است که فضای کافی برای ذخیره برنامه ها، بازی‌ها و محتوای رسانه‌ای مورد علاقه کاربران را فراهم می‌کند. ریلمی ۱۱ پرو همچنین دارای اسلات MicroSD است که به کمک آن می‌توان تا ۱ ترابایت حافظه داخلی دستگاه را ارتقا داد. این قابلیت برای کاربرانی که به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند گزینه بسیار خوبی است.

این نسخه همانند مدل پایه با اندروید ۱۳ و رابط کاربری انحصاری Realme UI 4.0 عرضه خواهد شد.

جزئیات نمایش ریلمی 11 پرو

صفحه‌نمایش ریلمی ۱۱ پرو

ریلمی ۱۱ پرو دارای صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۱۲ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی است که می‌تواند تا ۱۲۰ فریم در ثانیه را نمایش دهد و تجربه‌ای روان‌تر و بهتر را برای کابران به ارمغان بیاورد. همچنین صفحه‌نمایش این گوشی از نرخ نمونه‌برداری ۳۶۰ هرتزی پیشتیبانی می‌کند.

صفحه‌نمایش Realme 11 Pro نیز دارای گواهی HDR10+ است، به این معنی که می تواند طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها و سطوح روشنایی را به نمایش بگذارد. این دستگاه همچنین دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش است.

نمایشگر ریلمی ۱۱ پرو با Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود که به دوام و مقاومت در برابر خراش و سقوط دستگاه کمک می‌کند. این گوشی همچنین دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت است که استفاده از آن را حتی در نور شدید آفتاب آسان می‌کند.

دوربین ریلمی ۱۱ پرو

ریلمی ۱۱ پرو مجهز به یک دوربین دوگانه است که علاقه‌مندان به عکاسی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. دوربین اصلی دارای سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.79 و لرزشگیر اپتیکال است که حتی در شرایط کم نور نیز تصاویر واضح و دقیقی را ثبت می‌کند. این دستگاه همچنین از لنز ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسلی برخوردار است که با آن می‌توان از اجسام ریز در فاصله‌های بسیار نزدیک عکس‌برداری کرد.

ریلمی ۱۱ پرو همچنین دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5 است که سلفی‌های واضح و دقیقی را ثبت می‌کند.انواع حالت‌ها و ویژگی‌های دوربین ، از جمله حالت شب، که عکس‌های در نور کم را بهبود می‌بخشد، و حالت AI Beauty که ویژگی‌های صورت را برای سلفی‌های جذاب‌تر بهبود می‌بخشد در ریلمی ۱۱ موجود هستند.

طراحی رنگ‌های  ریلمی 11 پرو پلاس

مشخصات فنی ریلمی ۱۱ پرو پلاس

مدل‌های پرو از بسیاری جهات کاملا مشابه هستند. نسخه پرو پلاس همانند مدل پرو به تراشه دیمنسیتی ۷۰۵۰ مدیاتک مجهز شده که یک تغییر نام تجاری از تراشه دیمنسیتی ۱۰۸۰ است. نسخه پرو پلاس دارای ۱۲ گیگابایت رم LPDDR4X و حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی خواهد بود، در حالی که نسخه پایه دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است.

باید یادآور شویم که نسخه‌های پرو ۸ گیگابایت حافظه مجازی را نیز ارائه می‌دهند. ریلمی پرو دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند، در حالی که مدل 11 Pro+ از شارژ سریع ۱۰۰ واتی بهره می‌برد. سایر ویژگی‌های قابل توجه شامل جک ۳.۵ میلی متری هدفون و اسلات کارت microSD، بلندگوهای دوگانه با قابلیت Dolby Atmos و گواهینامه صوتی Hi Res می‌شوند.

صفحه‌نمایش پرو پلاس

ریلمی ۱۱ پرو پلاس دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۱۲ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و نسبت تصویر 20:9 است که آن را برای تماشای فیلم و بازی ایده‌آل می‌کند.

صفحه‌نمایش دستگاه دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت است که استفاده از آن را در نور شدید آفتاب آسان می‌کند. صفحه نمایش همچنین دارای گواهی HDR10+ است، به این معنی که می‌تواند طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها و سطوح کنتراست را نمایش دهد و در نتیجه تصاویری زنده تر و واقعی‌تر به نمایش بگذارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه نمایشگر ریلمی ۱۱ پرو پلاس، اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش آن است که راهی سریع و ایمن برای باز کردن قفل دستگاه محسوب می‌شود. این حسگر زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد و از فناوری نوری برای شناسایی اثر انگشت استفاده می‌کند که سرعت و دقت بیشتری نسبت به حسگرهای دیگر دارد.

طراحی دوربین ریلمی 11 پرو پلاس

دوربین پرو پلاس

Realme 11 Pro+ یک گوشی هوشمند دوربین محور است که مجموعه‌ای چشمگیر از مشخصات دوربین را نسبت به دو نسخه دیگر ارائه می‌دهد. این دستگاه دارای یک دوربین سه‌گانه است که شامل سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی است.

سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 است و عملکرد عالی در نور کم و تصاویر واضح را فراهم می‌کند. این سنسور همچنین دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) است که به کاهش لرزش دوربین و تولید تصاویر واضح تر کمک می‌کند. این سنسور همچنین قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است.

لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید میدان دید وسیع‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا صحنه را در یک شات ثبت کنند. این لنز میدان دید ۱۱۲ درجه‌ای دارد که برای ثبت مناظر و عکس‌های گروهی عالی است. این لنز همچنین دارای تصحیح مشکلات اعوجاج است که به کاهش جلوه چشم ماهی در لنز اولترا واید کمک می‌کند. لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های نزدیک از گل‌ها، حشرات و سایر اشیاء کوچک عالی است. حداکثر فاصله فوکوس این لنز فقط ۴ سانتی‌متر است.

نظر شما درباره عرضه سری ریلمی ۱۱ چیست؟ آیا این سری گوشی‌های هوشمند می‌تواند انتظارات کابران را برآورده کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:‌ طراحی جدید ریلمی ۱۱ پرو پلاس