کمپانی چینی ریلمی به‌صورت رسمی سری گوشی‌های هوشمند ریلمی ۱۱ را با صفحه‌نمایش ۶.۷۲ اینچی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در هند عرضه کرد.

کمپانی ریلمی یکی از سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود که به ساخت گوشی‌های میان‌رده با مشخصات سخت‌افزاری بالا و قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه و رقابتی شهرت دارد. امروز این سازنده چینی از سری ریلمی ۱۱ در بازار هند رونمایی کرد که شامل ریلمی ۱۱ و ریلمی ۱۱X می‌شود؛ این سری از مشخصات فنی نسبتا خوبی بهره می‌برد که می‌توان با ‌هم‌رده‌های سایر کمپانی به رقابت بپردازد.

چندی پیش، سری ریلمی ۱۱ در کشور تایوان عرضه شد که با استقبال نسبتا خوبی در این کشور برخوردار شد؛ حالا ریلمی قصد دارد برای گسترش این سری و کسب سود بیشتر آن را وارد بازار بزرگ هند کند تا بسیاری از کاربران کشور یادشده از آن بهره‌مند شوند. صفحه‌نمایش ریلمی ۱۱ از نوع امولد و دارای ابعاد ۶.۷۲ است که با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ نمونه‌برداری لمسی 180 هرتز، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی خودکار ۵۵۰ نیتی همراه می‌شود. داخل بدنه دستگاه به تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس مجهز می‌شود که برای عملکرد روان و پایدار از حداکثر ۸ گیگابایت حافظه LPDDR4X و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 استفاده می‌کند؛ البته دستگاه ازطریق شیار میکرو اس‌دی تا یک ترابایت قابل افزایش خواهد بود.

Realme 11 series

سیستم دوربین ریلمی ۱۱ یک ماژول دایره‌ای شکل دوگانه دارد که از سنسور واید ۱۰۸ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. ازسوی‌دیگر، سنسور ۱۶ مگاپیکسلی درون پانچ هول مرکزی بالای نمایشگر قرار می‌گیرد. این دستگاه میان‌رده برای تامین انرژی از باتری استاندارد ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی استفاده می‌کند که ظرف مدت‌زمان ۳۰ دقیقه می‌تواند شارژ دستگاه را از صفر به صد برساند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به رابط کاربری ریلمی یو آی ۴ و سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اشاره کنیم.

گوشی هوشمند ریلمی ۱۱X یک نسخه ضعیف‌تر از مدل پایه محسوب می‌شود که از همان صفحه‌نمایش ۶.۷۲ اینچی استفاده می‌کند اما پنل آن‌ IPS LCD خواهد بود که کیفیت نسبتا پایین‌تری دارد؛ همچنین این صفحه‌نمایش از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی ۶۸۰ نیتی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد. ریلمی ۱۱X از همان تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس برخوردار است برای عملکرد یکپارچه با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 عرضه می‌شود؛ کاربرانی که نیاز فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی دارد می‌توانند از شیار میکرو اس‌دی استفاده کنند.

realme 11 5G and realme 11x 5G

پنل پشت ریمی ۱۱X تنها از یک سنسور واید ۶۴ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و نمایشگر دستگاه نیز از سنسور ۸ مگاپیکسلی درون پانچ هول مرکزی بهره می‌برد. این دستگاه هوشمند برای تامین انرژی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تغذیه می‌کند که با توان شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌شود. همانند نسخه پایه، ریلمی ۱۱X به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری ریلمی یو آی ۴ و اندروید ۱۳ عرضه خواهد شد و حسگر اثر انکشت برای بالا بردن سطح امنیتی دستگاه در کنار دستگاه قرار می‌گیرد.

علاوه‌براین، نسخه پایه ریلمی ۱۱ با ارتباط 5G با دو رنگ‌بندی مشکی و طلایی هم‌اکنون برای پیش‌خرید در وب‌سایت فلیپ‌کارت هند دردسترس قرار دارد. ریلمی ۱۱X نیز در دو رنگ مشکی و بنفش از همان وب‌سایت ذکرشده برای پیش‌خرید موجود است و کاربران می‌توانند از امروز اقدام به خرید کنند.

ریلمی ۱۱:

  • ۸ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت: ۲۲۹ دلار
  • ۸ گیگابایت + ۲۵۶ گیگابایت: ۲۴۱ دلار

ریلمی ۱۱X

  • 6 گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت: 180 دلار
  • ۸ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت: 193 دلار

اخبار مرتبط: ریلمی GT 5 با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معرفی می‌شود