ریلمی قصد دارد به‌زودی از نسل جدید دستگاه‌‌های میان‌رده خود در چند مدل رونمایی کند. تاکنون هم شایعات زیادی از ویژگی‌ها و مشخصات ریلمی 11 به بیرون درز کرده است اما امروز دو دستگاه از این سری در لیست BIS ثبت شده‌اند که احتمال عرضه نزدیک آن‌ها را نشان می‌دهد. البته این دستگاه‌ها قبلا هم در لیست TENAA ثبت شده بودند و برخی از مشخصات آن‌ها فاش شده بود.

مشخصات منتشر شده مربوط به ریلمی 11 پرو و ریلمی 11 پرو پلاس هستند و اثری از نسخه پایه این سری دیده نمی‌شود. ظاهرا هردو دستگاه از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی خمیده اولد استفاده می‌کنند که رزولوشن فول اچ دی و نرخ بروزرسانی 120 هرتزی دارد. همچنین هردو دستگاه از یک حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش و اسپیکر‌های استریو استفاده می‌کنند.

تراشه استفاده شده در این دو دستگاه هنوز مشخص نیست اما برخی از افراد گمان می‌کنند که ممکن است در آن از یک تراشه مدیاتک استفاده شود که هنوز معرفی نشده است. این تراشه از هشت هسته با فرکانس 2.6 گیگاهرتز استفاده می‌کند و عملکرد آن متوسط پیش‌بینی می‌شود. این دستگاه گزینه‌های زیادی برای حافظه داخلی و رم دارد که از مدل 6/128 گیگابایتی شروع می‌شود و تا مدل یک ترابایتی با 16 گیگابایت رم هم بالا می‌رود.

طراحی دوربین ریلمی ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس

ماژول دوربین این دستگاه برخلاف گوشی‌های دیگر ریلمی، ظاهر دایره‌ای شکل دارد و سه دوربین را در خود جای داده است. البته این تعداد برای مدل پرو به 2 دوربین کاهش می‌یابد. طبق اطلاعات، مدل پرو از یک سنسور 108 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده می‌کند و یک دوربین 2 مگاپیکسلی پرتره را هم در کنار آن جای داده است.

اما مدل پرو پلاس از سخت‌افزار بهتری استفاده می‌کند. این دستگاه از یک سنسور 200 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده می‌کند و دو دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو هم در کنار آن قرار دارند. استاندارد ثبت شده برای مدل پرو یک باتری 4870 میلی‌آمپری را نشان می‌دهد که اندازه مناسبی محسوب می‌شود.

اما در مشخصات ریلمی 11 پرو پلاس، استانداردی برای یک باتری 2435 میلی‌آمپری ثبت شده که یکی از دو سلول دستگاه را نشان می‌دهد. پس می‌توان انتظار داشت که هردو مدل ظرفیتی حدود 5000 میلی‌آمپر داشته باشند.

اخبار مرتبط: ریلمی GT Neo 5 SE معرفی شد