ساعاتی پیش آپدیت امنیتی اپل «RSR» برای سیستم‌عامل‌های iOS 16.5.1 و آیپد او اس ۱۶.۵.۱ و مک او اس ۱۳.۴.۱ منتشر شد.

امروز اپل با خبری در وب‌سایت رسمی این کمپانی اعلام کرد برای تغییرات امنیتی سیستم‌عامل‌های iOS 16.5.1 و آیپد او اس ۱۶.۵.۱ به‌روزرسانی RSR منتشر می‌شود؛ این آپدیت به‌طور گسترده آسیب‌پذیری‌ها را که مربوط به وب‌کیت سافاری می‌شود برطرف خواهد کرد. دراین خبر اپل از کاربران درخواست کرد بی‌درنگ به‌روزرسانی مذکور را دانلود و نصب کنند تا مورد سواستفاده‌های هکر‌ها و بدافزارها قرار نگیرند. برای نصب این به‌روزرسانی می‌توانید به‌روش زیر عمل کنید:

  • Settings > General > Software Update

خبر خوب برای کاربران این است که به‌روزرسانی RSR تنها ۱.۴ مگابایت حجم دارد که کمتر از چند ثانیه دانلود می‌شود و نیازی به متوقف کردن سایر برنامه‌ها نیست. پس از نصب آپدیت، دستگاه شما به‌صورت خودکار ریستارت می‌شود تا تغییرات امنیتی روی دستگاه اعمال شود. علاوه‌براین، به‌یاد داشته باشید که هنگام نصب آپدیت‌های آی او اس ۱۶.۵.۱ و آیپد او اس ۱۶.۵.۱ با علامت (a) به‌صورت جداگانه نشانه‌گذاری شده‌اند تا کاربران بدانند هریک از این به‌روزرسانی‌ها برای هدف خاصی منتشر شده‌اند.

آپدیت های امنیتی اپل برای iOS 16.5.1

افزون‌بر اعلام انتشار آپدیت‌ها، اپل توضیحات مختصری در مورد نقص نرم‌افزاری وب‌کیت داد و نوشت: «آسیب‌پذیری‌های وب‌کیت مرورگر سافاری می‌توانند منجر به‌ اجرای کد‌های دلخواه از سوی هکرها و بدافزار شود که اطلاعات و هویت شخصی کاربران با خطرهای جدی روبه‌رو می‌شود؛ این پیام نشان می‌دهد افشای اطلاعاتی کاربران به‌طور گسترده‌ای اتفاق افتاده است که اپل را مجبور به ارائه به‌روزرسانی RSR کرد. براین‌اساس، توصیه می‌کنیم این آپدیت را سریعا روی گوشی‌های آیفون نصب کنید تا با چنین مشکلی مواجه نشوید.

در پایان نیز باید یادآوری کنیم به‌روزرسانی RSR برای کاربران مک نیز ارائه می‌شود؛ اما تنها محدود به کاربرانی می‌شود که دستگاه‌هایشان از سیستم‌عامل مک او اس ونچورا ۱۳.۴.۱ پشتیبانی می‌کند. برای دریافت آپدیت، وارد تنظیمات دستگاه در منوی اپل شوید. سپس روی «System Setting» کلیک کنید و گزینه «Software Update» را پیدا کنید؛ با کلیک روی این گزینه آپدیت RSR برای شما ظاهر می‌شود که با زدن روی آیکون می‌توانید به‌سرعت آن را دریافت کنید.

اخبار مرتبط:‌ انتشار اولین آپدیت RSR اپل برای iOS و iPadOS