منابع خبری می‌گویند کوالکام قصد شکایت از کمپانی ترنشن را به‌دلیل نقض حقوق مالکیتی در چهار پتنت مختلف دارد.

باوجوداینکه کمپانی ترنشن چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود، اما شاید نامش برایتان ناآشنا باشد؛ این غول چینی زیر چتر برندهای دیگری مثل Infinix فعالیت می‌کند و بیشتر گوشی‌های هوشمندش را برای بخش پایین‌رده بازار تولید می‌کند. نکته جالب اینجاست که این کمپانی تاکنون از تراشه‌های اسنپدراگون در گوشی‌هایش استفاده نکرده، اما کوالکام ادعا می‌کند ترنشن از چهار پتنت آن‌ها استفاده کرده‌است.

براساس گزارش وب‌سایت آلمانی WinFuture، کوالکام شکایتی را علیه Transsion تنظیم کرده‌است؛ تراشه‌ساز آمریکایی می‌گوید ترنشن در چندین فناوری موبایل که به‌نام کوالکام ثبت‌شده را مورد استفاده قرار داده‌است. آمار نشان می‌دهد کمپانی Transsion هیچ‌گاه به‌دلیل نقض حقوق مالکیتی و پتنت سازندگان دیگر متهم نشده، اما به‌نظر می‌رسد کوالکام تنها قصد دریافت هزینه‌های لایسنس را درسرمی‌پروراند.

Transhan

درحال‌حاضر، نمی‌توان درخصوص مبلغ دقیق بدهی ترنشن به کوالکام اظهار نظر کرد؛ بااین‌حال، کمپانی چینی تاکنون از تراشه‌های اسنپدراگون در محصولاتش استفاده نکرده و درعوض با برندهای دیگری مثل Tecno Mobile و Infinix همکاری کرده تا بازار پایین‌رده هند را تسخیر کند. باتوجه‌به رشد عظیم ترنشن، کوالکام احتمالا این لحظه را فرصتی مناسب برای شکایت و مجبور کردن آن‌ها به پرداخت میلیون‌ها دلار هزینه لایسنس می‌بیند.

به‌گفته تحلیلگران، پیروزی در این نبرد برای کوالکام آسان نخواهد بود، زیرا ترنشن فقط از تراشه‌های مدیاتک در گوشی‌های هوشمندش استفاده می‌کند. حتی گران‌ترین گوشی این کمپانی یعنی Tecno Phantom V Fold از تراشه سیلیکونی دایمنسیتی 9000 پلاس استفاده می‌کند که احتمالا کار را برای کوالکام در مطالباتش سخت کند.